Hlavní obsah

Netflix zabojuje o volný čas miliardy lidí

Netflix se snaží ovládnout Indii. Ilustrační foto.

Reklama

Ze všech streamovacích služeb má Netflix nejvíce předplatitelů na světě. V Indii je ale malým pánem. Tamní diváci totiž upřednostnili služby jako jsou Disney+ či Prime Video. Netflix tam proto zlevnil předplatné o 60 procent.

Článek

Indie a jejích 1,3 miliardy lidí představují pro streamovací služby takový magnet, že neváhají jít s cenou dolů. V porovnání s globálním trhem nabízejí Amazon či Walt Disney Indům extrémně levné balíčky – a další konkurent cenovou bitvu ještě zostří.

Netflix totiž na subkontinentu snížil cenu o 60 procent. Nabídka se týká všech možných úrovní předplatného. Nejlevnější je momentálně základní typ účtu, který stál původně 499 rupií, momentálně vyjde na 199 – v přepočtu jde o necelých 60 korun. Čeští zákazníci za stejný účet zaplatí měsíčně 199 korun.

„Nové ceny učiní streamovací službu dostupnější pro indické publikum,“ řekla pro server Bloomberg Monika Shergillová, viceprezidentka pro obsah ve společnosti Netflix India.

I když je Netflix světově největší streamovací platformou, v Indii má co dohánět. V porovnání s konkurenčními službami totiž silně zaostává. Zatímco platforma Disney+ Hotstar si v Indii získala zhruba 46 milionů uživatelů a službu Prime Video od Amazonu využívá přibližně 19 milionů lidí, Netflix má v Indii „pouze“ pět milionů stálých diváků. Vyplývá to z výzkumu organizace Media Partners Asia.

„Nejsmysluplnějším krokem bylo zlevnit základní účet, který umožní významný růst nových zákazníků,“ řekl Mihir Shah, viceprezident a ředitel indických záležitostí ve společnosti Media Partners Asia. Podle něj by se měl streamovací gigant zaměřit na regionální díla, která by měl přidat do nabídky.

A právě o to se Netflix snaží, podobně jako jeho konkurenti. Streamovací služby si totiž uvědomují, že diváky přilákají i obsahem, který vznikl v Indii. Což se vyplatilo během pandemie, kdy díky zvýšenému používání mobilních telefonů a uzavření kin, došlo k nárůstu diváků, kteří obecně preferují díla ze svého regionu.

Netflix se snažil zájem diváků v roce 2019 podpořit i odhalením nového typu účtu, který byl „ušitý“ přímo pro indický trh. Šlo o levnější verzi předplatného, určenou pouze pro telefony. Momentálně stojí tento typ předplatného 149 rupií, což odpovídá zhruba 43 korunám.

Streamovací gigant navíc v roce 2019 nabídl předplatné za polovinu ceny těm, kteří se zavázali odebírat službu alespoň na tři měsíce. Netflix se tak o přilákání uživatelů, pomocí cenové politiky, nesnaží poprvé. A zatímco v Indii jdou ceny dolů, v některých amerických státech služba podražila.

Reklama

Doporučované