Hlavní obsah

Herní obchod historie. Microsoft kupuje výrobce Call of Duty nebo Warcraftu

Foto: Activision Blizzard

Záběr z remasterované hry Diablo Ressurection. Ilustrační foto.

Reklama

aktualizováno •

Střílečka Call of Duty, onlinovka World of Warcraft nebo rubačka Diablo. To je výčet jen několika her z dílny vývojáře a vydavatele Activision Blizzard. Firmu teď za 1,5 bilionu korun kupuje Microsoft.

Článek

Americká softwarová společnost Microsoft koupí za 68,7 miliardy dolarů (zhruba 1,5 bilionu korun) vývojáře her a vydavatele interaktivního zábavního obsahu Activision Blizzard. Microsoft se díky tomu podle vlastního výpočtu stane třetí největší herní společností podle objemu tržeb. A to za čínským Tencentem a japonskou Sony. Jde také o největší herní obchod v historii.

Activision Blizzard mimo jiné vlastní hry, jako je Call of Duty, Diablo, Overwatch nebo Candy Crush. Akvizice má urychlit růst herní divize Microsoftu, oznámily v úterý firmy ve společném sdělení.

Transakci už schválily správní rady obou společností. Ještě ji posoudí regulační úřady a schválit ji musejí akcionáři Activision Blizzard. Uzavřena by měla být ve fiskálním roce 2023.

„Tato akvizice zrychlí růst herního byznysu Microsoftu napříč platformami, jako jsou mobily, počítače, konzole a cloudy. Poskytne také stavební kameny pro vybudování metavesmíru (metaverze),“ uvedly společnosti.

Activision Blizzard ve svých zhruba 30 studiích a pobočkách po celém světě zaměstnává kolem 10 tisíců lidí.

Hraní je největší dynamická a vzrušující kategorie zábavy na všech platformách dneška a bude hrát klíčovou roli v rozvoji metavesmíru.
Satya Nadella, šéf Microsoftu

„Hraní je největší dynamická a vzrušující kategorie zábavy na všech platformách dneška a bude hrát klíčovou roli v rozvoji metavesmíru,“ řekl šéf Microsoftu Satya Nadella.

Tisková zpráva shrnuje, že v současnosti videohry hrají tři miliardy lidí a herní byznys je největším a nejrychleji rostoucím polem zábavy. Nejsilnějším segmentem je mobilní hraní, přičemž 95 % hráčů hraje na mobilu. Z mobilních her Activision Blizzard tisková zpráva zmiňuje například hry Candy Crush.

Akvizice potěší hráče, kteří si u Microsoftu platí takzvaný Game Pass, kde za měsíční poplatek uživatel dostane k dispozici desítky her. Platforma je podobná například Netflixu. Nyní se Game Pass obohatí i o nabídku her z dílny Activision Blizzard. Game Pass si nyní předplácí 25 milionů lidí. A hry od Activision Blizzard hraje měsíčně kolem 400 milionů hráčů ze 190 zemí světa.

Reklama

Doporučované