Hlavní obsah

Rekord pro největšího evropského prodejce vůní z Česka. Utržil 18 miliard

Foto: Notino

„Čísla potvrzují, že boom poptávky po kosmetice a přípravcích osobní péče stále trvá,“ říká šéf firmy. Ilustrační foto.

Reklama

77 milionů kusů prodaných produktů, 16 milionů odeslaných zakázek, 18 miliard korun tržeb. Takový byl loňský rok českého prodejce parfémů a kosmetiky Notino.

Článek

Největšímu evropskému prodejci parfémů a kosmetiky Notinu pandemie svědčí. V loňském roce jí obrat vyskočil o více než třetinu – ze 14,5 miliardy korun se zvedl na více než 18 miliard.

Za rok firma odeslala přes 16 milionů zakázek, tedy o čtyři miliony více než loni.

Naprosto rekordním dnem byl Black Friday (tedy Černý pátek) se 182 tisíci objednávkami a 570 tisíci prodanými produkty za jeden den.

To je v průměru 6,5 kusů zboží za sekundu. Nejvíc se přitom prodávají parfémy, následuje kategorie líčení a pleťová péče.

Boom poptávky po kosmetice a přípravcích osobní péče, kterou spustila pandemie koronaviru, stále trvá.
Zbyněk Kocián, generální ředitel Notino

„Tato čísla potvrzují, že boom poptávky po kosmetice a přípravcích osobní péče, kterou spustila pandemie koronaviru, stále trvá. Zákazníci jsou tak ve spotřebě motivováni snahou cítit se lépe,“ říká generální ředitel firmy Zbyněk Kocián.

Celkem Notino doručuje zásilky do 28 zemí světa a právě zahraničí má na růstu největší podíl.

V loni se jí podařilo expandovat do Irska, Lotyšska, Litvy a Estonska. Největší růst pak firma zaznamenala v Británii a Itálii.

Česko se na výsledku firmy podílí ve 14 procentech. Právě v Česku ale loni firma otevřela svou největší prodejnu.

Reklama

Doporučované