Hlavní obsah

Škoda Auto opět změní ředitele. Thomas Schäfer bude šéfovat Volkswagenu

Dosavadní šéf Škody Auto Thomas Schäfer bude šéfovat Volkswagenu.

Reklama

aktualizováno •

Škoda Auto změní ředitele. Dosavadní šéf Thomas Schäfer zamíří do Volkswagenu a bude řídit tuto automobilku, ne však stejnojmenný koncern. Kdo ho v čele české automobilky nahradí, zatím není známé.

Článek

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer nově povede VW, který je hlavní značkou skupiny Volkswagen. Koncern to ve čtvrtek oznámil po zasedání dozorčí rady. Kdo Schäfera v českém podniku nahradí, koncern nesdělil. Uvedl jen, že dosavadní šéf VW Ralf Brandstätter od srpna převezme aktivity Volkswagenu v Číně.

Koncernový ředitel Herbert Diess, který je v poslední době pod tlakem kvůli neshodám s vlivnou závodní radou koncernu, ve funkci zůstává. Přijde ale o část pravomocí, mimo jiné i na úkor Brandstättera.

Thomas Schäfer převezme řízení Volkswagenu od 1. července 2022. Do čela české automobilky nastoupil teprve loni koncem léta, když po pěti letech nahradil Bernharda Maiera.

Budeme dále rozšiřovat elektromobilitu a podporovat přerod Česka v její centrum.
Thomas Schäffer, dosavadní šéf Škody Auto

„K 1. červenci 2022 převezmu funkci předsedy představenstva značky Volkswagen ve Wolfsburgu. Rád bych Vás ale ujistil o jedné věci: Do té doby budu nadále s plným nasazením pracovat pro naši společnost, máme před sebou hodně výzev,“ uvedl Schäfer.

Škoda na trh za tu dobu podle něj uvede například další verzi modelu rodiny Enyaq iV, modernizovaný Karoq nebo fabii ve verzi Monte Carlo. „Budeme dále rozšiřovat elektromobilitu a podporovat přerod Česka v její centrum. Navzdory koronavirové pandemii a nedostatku polovodičů budeme bojovat o každý vůz,“ uvedl Schäfer.

Schäfer opouští Škodu Auto v obtížné situaci, kdy bude rozhodující, jak úspěšně se tuzemská automobilka přerodí v moderního producenta elektromobilů. Schäfer byl velkým zastáncem Škody Auto a usiloval o to, aby Česko získalo investici koncernu Volkswagen na stavbu obří gigafactory na baterie pro elektromobily.

Pro Škodu Auto je gigafactory důležitá i proto, že vysílá signál, že země má zájem nasednout na novou technologickou vlnu, podporovat rozvoj elektromobility. Důležitá tak zde bude i role nové vlády, jak aktivně se o investici zasadí.

Tuzemská automobilka navíc musí zlomit nedůvěru části středního managementu k elektromobilitě, na čemž Schäfer aktivně pracoval.

Škoda se bude muset vypořádat s neúspěchem prodejů v Číně, a hledat nové trhy pro své elektromobily, především v západní Evropě, kde je zatím nejsilnější. Konkurovat jí bude nejen automobilka Tesla, ale také levné modely čínských elektromobilů, které začínají přicházet do Evropy.

Nelze tak čekat, že by Škoda dál rozvíjela nejluxusnější řady svých vozů, ale bude se soustředit hlavně na dostupné kvalitní vozy střední třídy. Proti náznakům takové strategie se už loni postavili vlivní škodováčtí odboráři.

Z Jihoafrické republiky do Čech

Schäfer svou kariéru v automobilovém průmyslu zahájil coby strojní inženýr v roce 1991 ve společnosti Daimler AG, v květnu 2012 přešel do skupiny Volkswagen. Tam nejprve řídil koncernovou zahraniční výrobu, od roku 2015 zastával funkci předsedy představenstva a výkonného ředitele Volkswagen Group South Africa, kde zodpovídal za rozvoj koncernových značek v regionu subsaharské Afriky.

„Z Česka jsem naprosto nadšený. Je to skvělá země. Nejsem zde poprvé, v minulosti jsem tady býval. Především považuji za skvělý český humor a zdejší obyvatele. Ohromně se těším na nové výzvy a na skvělou firmu Škoda,“ hodnotil svůj přesun do Česka v loňském rozhovoru pro Seznam Zprávy.

Z hlediska byznysu se soustředil především na elektrifikaci a digitalizaci. „V blízké budoucnosti bude automobil elektrický a plně propojený se svým okolím. Proto hodlám věnovat zvláštní pozornost další elektrifikaci a digitalizaci našich produktů. Jsou klíčem k tomu, aby automobilka zůstala pro své zákazníky i nadále atraktivní,“ napsal loni v srpnu odborářům Škody.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v Česku. Během letošního roku musela několikrát výrazně omezit či zastavit výrobu. Škoda Auto zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v Česku asi 34 000. Jde o kmenové zaměstnance, kromě nich v automobilce pracují i agenturní pracovníci.

Reklama

Doporučované