Hlavní obsah

Štvou vás fronty na kávu? Starbucks otevřel pobočku bez pokladny

Podívejte se na pobočku Starbucks, kde se nestojí fronty. Nemá totiž pokladnu.Video: Jan Marek

 

Reklama

Fronty dnes nejsou jen na vakcíny a testy na covid. Někde se tvoří i před obchody, které stále dodržují limitování kapacity zákazníků. Ale například u kávy se to může změnit.

Článek

Žádná fronta, žádné zdržování s vybíráním a platbou u pokladny, žádné čekání, než kávu připraví. Zákazník přijde, vyzvedne si kelímek a zaplatí u turniketu.

Kavárenský gigant Starbucks otevřel první pobočku nového formátu v New Yorku ve spolupráci s e-shopovým gigantem Amazon. Ten spravuje druhou, speciální část společného provozu, kde je i posezení a regály s občerstvením či typickými jídly od Starbucksu, uvádí magazín Forbes.

Jak nová pobočka funguje?

Zatímco káva k vyzvednutí se objednává přes aplikaci kavárenského řetězce, do části s posezením a malým obchodem už zákazník potřebuje aplikaci internetového prodejce, protože tam už plynulý provoz zajišťuje systém bezpokladnových obchodů Amazon Go: čtečka u vstupu identifikuje QR kód z aplikace a kamery a senzory u polic pak sledují, které zboží si kupující bere, a to mu účtuje. Použít lze i kreditní kartu či otisk ruky, které ale stejně musí být uložené v systému pomocí jiné aplikace.

Obě firmy zatím plánují zkušebně otevřít jen tři takové pobočky. Druhá má stát také v New Yorku a lokaci pro třetí bude teprve upřesněna. Obě ovšem mají zprovoznit příští rok. Další budoucnost konceptu je nejistá, alespoň pro Amazon je to už ale i tak úspěch.

Systém Amazonu je zatím moc drahý

Chytrou technologii účtování zboží nakupujícímu prostřednictvím kamer, senzorů a patřičného programu s aplikací zatím kvůli vysokým nákladům na provoz i neochotě propagovat produkt e-shopu, který je pro ně vlastně konkurencí, zakoupilo pouze sedm dalších prodejců.

Amazon proto plánuje provozní cenu systému do roku 2023 snížit o 75 procent, píše agentura Bloomberg, což by zřejmě napomohlo i rozšíření nového formátu poboček Starbucksu i za hranice USA. Kavárenský řetězec podle vlastního vyjádření chce, aby jeho nabídka byla co nejpřizpůsobivější. V Česku začátkem letošního roku zpřístupnila firma už na druhém místě možnost Parking Pickup, tedy vyzvednutí objednávky z auta.

Reklama

Doporučované