Hlavní obsah

KFC ustoupilo čínské poptávce, začalo nabízet kuřecí pařáty

Foto: Profimedia.cz

Pobočka KFC v Šanghaji. Ilustrační foto.

Reklama

Čínské KFC začne prodávat kuřecí pařáty, které jsou oblíbenou pochoutkou místních. Nabídku rozšiřuje i kvůli rostoucím cenám ropy a potravin, které zvyšují provozní náklady.

Článek

Od doby, kdy se v Číně otevřela první prodejna fastfoodového řetězce KFC, volali její zákazníci po zařazení pro Evropany či Američany netradiční pochoutky – nadnárodní podnik totiž vedle klasických obalovaných křidýlek nenabízel kuřecí pařáty.

To se kvůli boji s vysokými náklady změnilo, rostoucí ceny ropy a potravin totiž donutily KFC hledat úspory a zefektivnit výrobu pomocí využití všech dostupných ingrediencí.

„Snažíme se bojovat s nárůstem cen komodit pomocí plného využití kuřete,“ řekla generální ředitelka společnosti Yum China, pod kterou tamní pobočky řetězce spadají, pro americkou CNN Joey Watová. Podle ní tak bude řetězec využívat každou část kuřete kromě peří.

Čínské KFC už prodává také kuřecí krky i špičky kuřecích křídel, které patří mezi další čínské speciality. „Ceny komodit, jako jsou kuchyňský olej a hovězí maso, stejně jako ceny energií letos výrazně vzrostly,“ řekla Watová pro server Insider.

Yum China, která vlastní mimo KFC také čínské řetězce fastfoodů Pizza Hut i Taco Bell, si prošla v posledním čtvrtletí dosud zatím vůbec nejsložitějším obdobím. Čínskou ekonomiku výrazně poškodily restrikce spojené s covidem-19, kvůli kterým nemohly stovky milionů lidí restaurace navštěvovat.

Tržby společnosti klesly o 16 procent ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Yum China začala šetřit na marketingu a reklamě, požádala pronajímatele o snížení nájemného a apelovala na pobočky, aby neplýtvaly ingrediencemi. Propouštění se ovšem chce vyhnout, jak také uvedla Watová.

„Budeme hledat všechny jiné možnosti úspor nákladů kromě propouštění. Máme 450 tisíc zaměstnanců, a tím pádem i 450 tisíc rodin, o které se musíme starat,“ řekla.

Společnost se rozhodla, že nebude zvyšovat ceny jídel, jejím záměrem je kompenzovat ztráty přilákáním více zákazníků pomocí zlepšení a rozšíření stávající nabídky. Například v Pizza Hutu nedávno vrátila bufet, nabízí také různé slevové akce.

Reklama

Doporučované