Hlavní obsah

Vánoční trhy se přesunou do on-line světa. Pomůžou s tím Rohlík i Košík

Foto: Michal Šula, Seznam Zprávy

Ilustrační foto

Reklama

Vláda prakticky ze dne na den zrušila konání vánočních trhů. Někteří obchodníci tak přišli o vrchol sezony.

Článek

Obchodníci ze zrušených vánočních trhů mohou zboží prodávat prostřednictvím on-line supermarketů. Takovou možnost jim nabízejí společnosti Rohlik.cz či Košík.cz, vyplývá z jejich oznámení. Farmáře již podporují delší dobu, zajistit odbyt se jim tito internetoví prodejci rozhodli mimo jiné kvůli dříve uzavřeným obchodům a tržištím.

Vláda na čtvrtečním mimořádném jednání rozhodla o vyhlášení nouzového stavu, který platí ode dneška. Kvůli nárůstu počtu potvrzených případů koronaviru zakázala od dnešních 18:00 pořádání vánočních a adventních trhů. Prodejci mohou nabízet jen vánoční stromky, chvojí, jmelí a související zboží a dále ryby a produkty z nich. Opatření má platit do 25. prosince do 23:59.

Rohlik.cz na twitteru oslovil malé producenty a výrobce. S e-shopem se mohou spojit, jejich zboží je podle zveřejněných informací schopen nabízet za tři dny.

Farmářům nabízí spolupráci Košík.cz, podle mluvčího e-shopu Františka Brože loni v dubnu spustil program Podpořme farmáře především jako pomoc v době uzavřených obchodů.

„Přínos programu je však aktuální i v současnosti. Využívat mohou například okamžitou splatnost faktur, aby měli dostatek prostředků na mzdy a pohonné hmoty. A každý měsíc farmářům věnujeme mediální prostor v hodnotách stovek tisíc korun pro podporu jejich výrobků,“ uvedl Brož.

Menším výrobcům a farmářům dlouhodobě pomáhá také Scuk.cz. Na svém on-line farmářském tržišti v současné době nabízí podle informací na svém webu asi 12 700 produktů od 370 výrobců a farmářů.

Naopak například Tesco podle mluvčího Václava Koukolíčka produkty prodejců, kterým vláda zrušila vánoční trhy, do své nabídky zařadit neplánuje. Výběr dodavatelů je podle něho komplexní proces, který vyžaduje delší čas. Navíc je podle něho právě vánoční sezona, která se připravuje až s ročním předstihem. Proto ani nemá příliš smysl zahrnovat na poslední chvíli do prodeje sortiment, který zákazník v nabídce nečeká, dodal Koukolíček.

Reklama

Doporučované