Hlavní obsah

Facebook začal své uživatele žádat o povolení k užívání technologie na rozpoznávání tváří

Facebook žádá své uživatele o povolení k užívání technologie na rozpoznávání tváří.Video: AP, Reuters

 

Reklama

Facebook začal od svých evropských a kanadských uživatelů požadovat souhlas s užitím technologie na rozeznávání obličeje. Ta je schopná uživatele identifikovat na fotografiích a videích.

Článek

Společnost začala technologii na rozeznávání obličeje poprvé využívat v roce 2011. Po roce ale po protestech aktivistů hájících práva uživatelů přestala.

Vzhledem k současnému skandálu kolem přístupu poradenské společnosti Cambridge Analytica k datům Facebooku je tento krok sociální sítě poněkud kontroverzní, píše server BBC. „Biometrická identifikace a sledování miliardy fotografií na platformě prohlubuje uživatelská rizika,“ uvedla Silkie Carlo, ředitelka britské skupiny občanských svobod Big Brother Watch. Facebook má podle ní nyní povinnost prokázat, že se naučil respektovat zákon, ne dokázat, že může dostat své schopnosti kontroly na novou úroveň.

Technologie na rozeznávání obličejů analýzou fotografií uživatele vytvoří šablonu. Tu posléze porovnává s neoznačenými tvářemi na jiných fotografiích. Takto může Facebook posléze efektivněji navrhovat uživatelům nové přátele nebo může zabránit odcizení profilové fotografie.

Facebook se také bude nově svých uživatelů ptát, jestli chtějí i nadále sdílet informace ze svých profilů či zda si přejí zobrazovat cílenou reklamu. Tímto sociální síť reaguje na nová pravidla ochrany osobních údajů v Evropské unii, která vstoupí v platnost 25. května.

„Nežádáme o nová práva shromažďovat, využívat nebo sdílet vaše data na Facebooku a nadále se zavazujeme neprodávat informace o vás inzerentům ani jiným partnerům,“ uvedl Facebook na svém blogu.

Nicméně zástupce ředitele pro bezpečnost Facebooku Rob Sherman podle agentury Reuters prohlásil, že i když společnost bude evropské uživatele žádat o povolení způsobů užívání jejich dat, úplně škrtnout cílený marketing možné nebude. „Facebook je služba podporovaná reklamou, uživatelé budou moci trochu omezit údaje, které inzerenti používají, ale všechny reklamy na Facebooku jsou do jisté míry cílené a to samé platí pro offline reklamu,“ řekl Sherman a dodal, že lidé si také mohou vybrat nemít účet na Facebooku.

Reklama

Související témata:

Doporučované