Hlavní obsah

Facebook ždímá zisk díky mobilům, teď chce začít vytěžovat i Messenger

Díky mobilní reklamě roste zisk Facebooku, teď chce lépe zpeněžit i Messenger. (Video: Tereza Nováková)

29. 7. 2017 10:58

Čistý zisk Facebooku ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 71 procent na 3,9 miliardy dolarů, což je v přepočtu zhruba 86 miliard korun.

Článek

Facebook dál těží ze silného růstu příjmů z reklamy na mobilních zařízeních. Podíl inzerce z přenosných chytrých zařízení na celkových příjmech podniku z reklamy vzrostl na 87 procent. Oproti loňsku se zvedl o další 3 procenta.

Celkové příjmy společnosti se pak zvýšily o téměř 45 procent na 9,32 miliardy dolarů. Firma v týdnu zveřejnila, že na konci druhého čtvrtletí počet měsíčních uživatelů dosáhl zhruba 2,01 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 17 procent.

Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg hodlá další peníze vytěžit z aplikace Messenger. Podle něj firma aplikaci nezpeněžuje dostatečně, tudíž ji otevře firemní inzerci.

Po testování v Austrálii a Thajsku mají od července i ostatní firmy po celém světě možnost inzerovat na Messengeru. Aplikaci používá měsíčně více než 1,2 miliardy lidí.

Doporučené