Hlavní obsah

Hned, jak to půjde, vezmou firmy očkování do svých rukou, říká Špicar

Rozhovor s Radkem Špicarem, viceprezidentem Svazu průmyslu a dopravy ČR o vakcíně pro firmy.Video: Silvie Friedmannová, Seznam Zprávy

 

Reklama

S vakcínou nechceme čekat, zaznívá z českého průmyslu. Jakmile ji bude možné koupit, řada firem plánuje, že začne s očkováním.

Článek

Má to být cesta z rok trvajících problémů. Ředitelé mnoha firem začali v první pracovní den nového roku řešit, jak získat vakcínu proti nemoci covid-19 a co nejdříve naočkovat své klíčové zaměstnance.

„Podniky si uvědomují, že tím finálním řešením obrovských potíží, kterými prochází v souvislosti s pandemií covidu-19, je očkování a některé z nich, jež si to mohou dovolit, nechtějí čekat pouze na stát a jsou připravené sobě a svým zaměstnancům pomoci samy, bude-li to možné,“ řekl viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar v rozhovoru pro SZ Byznys.

Vakcína jako benefit roku?

Momentálně rozhoduje o distribuci vakcín výhradně Ministerstvo zdravotnictví, tedy stát. A na českém trhu je k dispozici zatím jeden druh očkování.

„Podniky se ale už teď připravují na období, kdy to tak nebude, kdy bude možné si ji na trhu legálně koupit a bude jí dostatek,“ předpovídá Radek Špicar. To by mohlo být poté, co na evropský trh vstoupí i očkovací látky dalších výrobců.

Z vakcíny proti covidu-19 by se tak s trochou nadsázky mohl stát nový zaměstnanecký benefit.

Škoda Auto už před vánočními svátky oznámila, že pracuje na vlastním vakcinačním plánu a zřizuje speciální očkovací centra. Podnik předpokládá, že by za den zvládl naočkovat 1200 lidí.

Podobnou cestou se však zdaleka nevydají jen ti největší. Podobné ambice mají i středně velké firmy, například výrobce 3D tiskáren Průša Research. „Jsem přesvědčen o tom, že jakmile to bude možné a vakcína bude dostupná, tak toho některé české firmy budou chtít okamžitě využít,“ říká Radek Špicar.

V rozhovoru zkritizoval způsob, jakým česká vláda o očkování informuje.

„Čekáme na kvalitní komunikační kampaň české vlády. Myslím, že měla přijít dávno, že jsme v tomto ohledu ve velkém zpoždění. České firmy nebudou čekat, až stát s tímto přijde, ale už teď se bavíme s některými reklamními agenturami, že bychom připravili kampaně vlastní a ze strany zaměstnavatelů je začali v rámci našich firem využívat, abychom přesvědčili naše zaměstnance, aby se očkování nebáli,“ popsal pro SZ Byznys viceprezident Svazu průmyslu a dopravy.

Celý rozhovor s Radkem Špicarem najdete ve videu nahoře.

Reklama

Doporučované