Hlavní obsah

Fotbalové týmy představují nové dresy. Vítězí tradice spojená s modernou

Foto: Profimedia.cz

Arsenal již v novém dresu odehrál poslední ligové utkání uplynulého ročníku.

Reklama

Pro fotbalové fanoušky citlivá záležitost. Kluby představují dresy na novou sezonu. Originální design ve světě boduje. V Česku se stále držíme klasiky.

Článek

Kdyby ve fotbalovém světě existovala módní policie, právě by byla v plném nasazení. Fotbalové celky po celé planetě představují nové kreace pro nadcházející sezonu.

Jak hráči na hřišti budou vypadat, je ale mnohdy až to poslední. Při tvorbě designu dresů se častěji myslí na názor fanoušků. Pro ty je stále důležitá tradice, ve světě se ale i s ní začíná experimentovat. Naopak v Česku se převážně držíme klasiky.

Každoročně obdivované jsou třeba dresy anglického Arsenalu. Ten od sezony 2019/2020 přešel k novému dodavateli. Design dresů pro nový ročník tak má již podruhé na „svědomí“ německý Adidas.

Kombinace barev je stejná, na kterou jsou fanoušci „kanonýrů“ zvyklí. Červenobílou přitom doplňuje šipkový vzor. Tak snad na severu Londýna budou vědět lépe, jakým směrem se v příští sezoně ubírat. Povedené dresy totiž rozhodně nedají zapomenout na umístění mimo TOP 6. To snad jen triumf v sobotním finále FA Cupu…

Boj o nejstarší klubovou trofej se bude týkat i tradičního rivala Arsenalu, tedy londýnských sousedů z Chelsea. Ta už taktéž představila podobu svých dresů pro nadcházející fotbalový ročník.

Na rozdíl od „kanonýrů“ se ale na Stamford Bridge drželi opatrnějšího designu. Čistě modré domácí dresy s dominantou v podobě loga hlavního sponzora asi nikoho ze židle vstát nepřinutí.

O poznání odvážnější ale byli designéři při vymýšlení hostujících trikotů. Ani světle modrý dres s čárkovaným vzorem ale nepadl do oka všem. Na sociálních sítích si fanoušci z Chelsea utahují, že venkovní zápasy bude hrát v pyžamech.

Tottenham už sice žádné utkání v této sezoně nečeká, i tak ale po vzoru svých městských rivalů rovněž odtajnil, jaké dresy budou Kane a spol. v příštím ročníku oblékat.

Čistě bílý dres z minulé sezony nahradí trikot s výrazně modrými prvky. Límec zároveň bude zdobit žlutá čára. Souhru barev v tomto případě bude trochu kazit výrazná červená v logu hlavního sponzora. Venkovní dresy pak příznivci Spurs hodnotí velmi kladně.

Speciální dresy představil i tým českého záložníka Tomáše Součka. Nový trikot má fanouškům připomenout 125 let starou historii. West Ham tak výběrem barevné kombinace zůstal již u osvědčené rudomodré. Stejné barvy pro domácí zápasy přitom obléká již od roku 1899.

Co se týče tradic a historie klubu, je fanoušky, úspěchům navzdory, poněkud vysmívaný Manchester City. Možná i proto si může dovolit při výběru designu nových dresů poněkud odvážnější vzor.

Typicky modrou totiž doplňují vzory různých tvarů, které svým uskupením fotbalovým příznivcům připomínají povrch vyschlé země. Sucho tak není jen v Česku…

Jestliže byla řeč o poněkud odvážnějších vzorech, pozadu rozhodně není italský Juventus. Stará dáma své domácí dresy představila teprve ve čtvrtek a už nyní jsou absolutním hitem internetu. Jestli v pozitivním, necháme na vás.

Dresy „Ronaldova“ Juve vzbudily řadu emocí. Doslova názorovou přestřelku ale rozpoutalo odtajnění podoby nových trikotů pražské Slavie. „Sešívaní“ fanoušci si hodně potrpí na tradice, alespoň co se klubových dresů týče.

Proto je tak vyvedlo z míry, jak má nový „oděv“ jejich milovaného klubu vypadat. K tradiční červenobílé kombinaci se totiž ještě přidaly vzory Prahy, které zdobí polovinu dresu. Příznivci vršovického klubu jsou ale povětšinou toho názoru, že podoba domácího dresu je svatá a nikdy by se měnit neměla.

Podobné starosti ale naopak nemají na druhém břehu Vltavy. Rudé dresy totiž na Letné budou mít stejnou podobu jako v minulém ročníku. Ke změně by mělo dojít až v příštím roce.

I tak ale sparťanské fanoušky v obchodech vyděsil nový produkt, jenž měl na sobě charakteristické „S“. S obavami, že se přece jen jedná o nový klubový dres, se obrátili na ředitele komunikace pražského celku. Ondřej Kasík ale uvedl, že dodavatel dresů jen udělal chybu a produkt bude z trhu stažen.

Z přístupu letenských je zároveň vidět, že pro české kluby prodej dresů není kdoví jak výnosný byznys. V porovnání se světem tak tuzemské celky výrazně ztrácí.

Je jasné, že ani Slavia, Sparta či Viktoria Plzeň nemají možnost prodat tolik dresů, jako v zahraničí prodává Arsenal nebo Chelsea. Už vůbec ne za takové peníze. Pokud totiž porovnáme prodejní ceny dresů českých klubů se zahraničními, zjistíme, že nejen v Anglii si za ně pořádně připlatíme.

Pro představu, Slavie prodávala svůj nejdražší dres z ročníku 2019/20 za 1899 korun. Dres Sparty lze pořídit v podstatě za stejné peníze. Naopak trikot Arsenalu se prodává za více než 2900 korun a oficiální dres „Blues“ nelze koupit levněji než za 3600 korun.

Anketa

Který dres je podle vás nejpovedenější?
Arsenal
9 %
Chelsea - domácí
3,5 %
Chelsea - hostující
1,2 %
Tottenham - domácí
1,8 %
Tottenham - hostující
2,6 %
West Ham United
5,6 %
Manchester City
19,4 %
Juventus
14,6 %
Slavia
42,3 %
Celkem hlasovalo 2114 čtenářů.

Reklama

Doporučované