Hlavní obsah

Fronta na Marlenku. Stále víc lidí chce vidět výrobu medového dortu

Marlenku jsme si vyrobili i my – nekonečný pás tady chrlí tisíc dortů za hodinu.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Společnost Marlenka má za sebou úspěšný rok. Svého nejslavnějšího medového dortu vyrobila rekordních dva a půl milionu kusů a rozšířila i počet zemí, do kterých své výrobky vyváží. Daří se jí i finančně. „Obrat jsme letos zvedli o 15 procent, na 570 milionů korun,“ potvrdil Seznamu Nshan Avetisjan, zástupce rodinné firmy Marlenka.

Článek

Marlenka, firma, jejíž arménský dort z Česka dobyl svět, se nadechuje k dalšímu růstu. Z oblasti cukrovinek míří i do slaného pečiva a nápojů a k tomu potřebuje nové prostory. Chce proto postavit novou halu, která by mohla zaměstnat až pět set lidí. Ve Frýdku-Místku už má vytipované prostory.

Kromě toho chce také zpřístupnit své výrobní prostory co největšímu počtu návštěvníků. Už teď si exkurzi do výroby zaplatí ročně dvacet tisíc lidí. Zájem je ale daleko větší. Firma proto bude investovat desítky milionů korun do rozšíření svého návštěvnického centra, aby se kapacita zdvojnásobila. „Otevřená“ výroba jí už nyní přináší tržby šest milionů korun ročně.

Marlenka

Firmu založil Armén Gevorg Avetisjan se svojí sestrou ve Frýdku-Místku v roce 2003.

Medový dort podle staroarménské rodinné receptury pojmenoval Marlenka na počest svojí matky a dcery.

Společnost postupně rozšiřuje sortiment o další medové výrobky podle rodinných receptur.

Dezerty z Frýdku-Místku putují do téměř 50 zemí.

I to pomohlo k rekordnímu roku firmy. Marlenka letos zvýšila a znásobila výrobu. Jen svých nejslavnějších dortů vyrobila rekordních dva a půl milionu kusů a stále větší zájem je i o další výrobky, jako třeba medové kuličky.

Firma své zboží vyváží do téměř 50 států po celém světě. Nejnověji obsadila police v obchodních řetězcích v Jižní Koreji.

Reklama

Doporučované