Hlavní obsah

Google začal blokovat některé otravné reklamy. Podle kritiků to dělá hlavně pro vlastní zisk

Podle kritiků je nové blokování reklamy prospěchářské a zvýší Googlu zisk.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Společnost Google začala s blokováním určitého typu internetové reklamy ve svém prohlížeči Chrome. Uživatele už nemá otravovat spam. Podle některých kritiků jsou však nová pravidla prospěchářská a společnost je zavedla hlavně kvůli svému vlastnímu zisku.

Článek

Internetový prohlížeč Google Chrome od čtvrtka přestal zobrazovat určité typy online reklamy. Společnost Google to popsala jako krok k příjemnějšímu uživatelskému prostředí. Uživatelé webového prohlížeče od kalifornského internetového giganta tak budou vídat jen reklamu, kterou sám Google nezablokuje.

Google uvedl, že nová strategie má za cíl zbavit prohlížeč nejrůznějších spamů a vyskakovacích oken, a učinit tak prohlížeč více přátelský pro uživatele. V současnosti prohlížeč používá přes 59 procent uživatelů internetu.

Google je v oblasti internetové reklamy gigantem. Asi 3 dolary z 10 dolarů vynaložených na digitální reklamu putují právě do kapsy Googlu. Za poslední rok tak firma na prodeji reklam vydělala zhruba 95 miliard dolarů. Někteří kritici nových pravidel pro otravnou reklamu se ale ozývají s tím, že inzerenti nejspíše své reklamy přesunou na platformy Googlu, jelikož jim právě tak bude hrozit mnohem menší riziko, že jejich reklama bude blokována. Pro Google to tak bude znamenat větší zisk,  jelikož nyní bude ještě víc inzerentů za reklamu platit přímo jemu.

Snaha Googlu blokovat některé reklamy vyvolává znepokojení mezi americkými a evropskými politiky. Předmětem jejich zájmu je především rostoucí ekonomická síla technických gigantů. Evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová vyjádřila své obavy z aktivit Googlu na poli blokování reklam již minulý rok. Společnost ale přehnaně velký vliv u blokování reklam popírá. Uvádí, že je pouze jednou z mnoha firem, která v rámci Koalice pro lepší reklamy zavádí pravidla pro jejich blokování.

Koalice vznikla v září roku 2016 a jejími členy je 18 společností. Kromě Googlu například také Facebook, Procter&Gamble nebo Axel Springer.

Reklama

Doporučované