Hlavní obsah

Gucci stáhl z prodeje rasistický svetr

Gucci stáhl z prodeje rasistický svetr.Video: Zuzana Lachnitová

 

Reklama

Gucci stáhl z prodeje svetr z nové kolekce. Svršek připomínal tzv. blackface, který je považován za symbol černošského útlaku.

Článek

Světoznámá módní značka Gucci stáhla z prodeje jeden ze svých svetrů z jarní kolekce. Podle některých černý vlněný svetr s rolákem, který měl v oblasti úst červeně orámovaný otvor, připomínal rasistický blackface, což je malování obličeje načerno a je považován za symbol rasistického útlaku z dob otrokářství, píše server BBC.

Značka se omluvila na sociálních sítích a slíbila, že se ze svých chyb, které se nebudou znovu opakovat, poučí.

Gucci ale není jedinou značkou, která v poslední době udělala více než módní přešlap. Prada stahovala z prodeje své výrobky minulý měsíc. Důvodem byla řada klíčenek, které vypadaly jako černá opice s velkými ústy, píše The Guardian.

Zatím největší následky měla údajně rasistická reklama značky Dolce & Gabbana. V té čínská modelka Cuo Jie jedla pizzu čínskými hůlkami. Reklama pobouřila čínské publikum natolik, že značka musela zrušit módní přehlídku v Šanghaji. I přestože se majitelé značky omluvili na videu, někteří čínští prodejci se rozhodli stáhnout z prodeje všechny jejich výrobky.

Značka D&G vyvolala kontroverzi i svými botami. V roce 2016 pojmenovala pár sandálů jako „otrocké“ boty.

Reklama

Související témata:

Doporučované