Hlavní obsah

Harley-Davidson nasedá na zelenou vlnu. Elektrokola bude prodávat i v Česku

Podívejte se na elektrokola od Harley-Davidson, která míří do Evropy.Video: Jan Marek

 

Reklama

Představila se už loni, ale zatím pouze ve Spojených státech. Teď to podle vyjádření dceřinky ikonické značky motorek vypadá, že elektrokola z dílen Harley-Davidson už letos dorazí i na evropský a český trh.

Článek

Zelenému trendu a elektrifikaci se nevyhýbají nejen luxusní automobilky, ale i výrobci motorek.

A tak i taková ikona jako Harley-Davidson odhazuje maskulinní kožené bundy a přes rachot známých chopperů do jeho portfolia pronikají elektrické motorky a nově také elektrická kola.

Fanoušky z řad cyklistů začal Harley lákat prostřednictvím dceřiné firmy Serial 1 a jejího prvního elektrokola loni v listopadu v USA. Ještě toto léto se ale podle amerického specializovaného zpravodajského webu Electrek má dostat i na zájemce z Evropy, a to včetně Česka.

„Myslíme si, že kombinace kvalitního produktu, rychle rostoucího trhu a ochotné sítě obchodníků je receptem úspěchu,“ uvedl Jason Huntsman, prezident firmy Serial 1, která se kvůli expanzi spojila s autorizovaným prodejcem Harley-Davidson Europe.

Vyšší cena za lepší značku i kvalitu

Ceny elektrokol z dílen legendárního výrobce chopperů ale nebudou pro Evropany zrovna nízké, uvádí server Electrek.

Nejlevnější z modelů bude startovat na zhruba 3500 eurech, což je v přepočtu 88 900 korun. Elektrická kola od Harleye ovšem nebudou kdejaké obyčejné bicykly s baterií. Mezi vytříbenými díly nechybí například automatická převodovka nebo doplňky, jako je úložný prostor na rukavice.

Zatímco v USA to ale cyklisté na elektrokolech od Serial 1 mohou alespoň trochu tzv. „rozpálit“ – až na 32 kilometrů v hodině – evropské i české uživatele poněkud limitují místní regulace. Ty omezují nejvyšší rychlost na 25 kilometrů v hodině.

Všichni se ale bez ohledu na stát, ve kterém budou na elektrickém kole jezdit, mohou pyšnit tím, že jejich e-bicykl má baterii vyrobenou přímo společností Harley-Davidson, která používá stejnou technologii i u svých elektrických motorek LiveWire.

Maximální dojezd a rychlost?

Nejlevnější model Serial 1 se jmenuje MOSH/CTY a je určený hlavně do měst. Jeho baterie o kapacitě 529 Wh mu propůjčuje podle náročnosti a rychlosti jízdy dojezd v rozmezí od 56 do 168 kilometrů.

Varianta RUSH/CTY má kapacitu baterie 706 Wh a její dojezd je tak od 40 do 185 kilometrů – alespoň ve Spojených státech z ní totiž řidič může „vytáhnout“ rychlost až 45 kilometrů v hodině, při které se ovšem baterie vyčerpává rychleji.

Nedávno zveřejněné finanční výsledky společnosti Harley-Davidson za druhý kvartál ukazují, že se výrobci daří dostávat ze ztrát v koronavirovém roce. Tržby mu oproti stejnému období loni vzrostly o 77 procent na 1,5 miliardy dolarů, což jeho loňskou ztrátu 92 milionů za druhé čtvrtletí otočilo v tom letošním na zisk 206 milionů dolarů, tedy 4,4 miliardy korun.

Světový trh s elektrickými koly je segment, do kterého se zřejmě vyplatí investovat. V roce 2019 měl hodnotu přes 15 miliard dolarů a jeho každoroční růst se od loňska až do roku 2025 odhaduje na šest procent, dodává technologický magazín TechCrunch.

Reklama

Doporučované