Hlavní obsah

Hodinky hvězd otevřely butik v Praze. Pro další peníze chtějí jít na burzu

Slavnostní otevření Breitlingu v Pařížské ulici. Generální ředitel Breitlingu Georges Kern poskytl rozhovor SZ Byznys.Video: Petra Krmelová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Nejprestižnější adresu v Česku, Pařížskou 1, obsadil butik s luxusními hodinkami Breitling. „Do dvou čtyř let chceme vstoupit na burzu a otevřít dalších sto butiků po světě, hlavně v Číně,“ řekl SZ Byznys generální ředitel firmy.

Článek

Tamara Kotvalová, která nemá ráda označení královna Pařížské, otevřela v nejdražší ulici Česka už čtvrtý butik s hodinkami.

K prodejnám Rolex, Patek Philippe a víceznačkovému butiku Carollinum nově přibyl Breitling.

„Je to naše srdcovka. Breitling byl s námi od začátku naší firmy od roku 2001, kdy jsme zakládali multibrand Carollinum, takže je dobře známe, patří k těm dobře prodávaným,“ vysvětluje SZ Byznys rozhodnutí otevřít v nejisté době v ulici luxusu další butik Tamara Kotvalová.

Butiků je po světě sto padesát. Značku proslavili i herci, kteří její hodinky nosí, například Brad Pitt nebo herečka Charlize Theronová.

„Carollinum je zavedený hráč, mají švýcarské značky, takže to byla pro nás jasná volba. Mají ustálenou klientelu, což nám taky výrazně pomůže v pronikání na trh, kde jsme dobře zavedeni, takže se na to těšíme,“ komentuje rozhodnutí jít do společného byznysu Georges Kern, generální ředitel Breitlingu a zároveň jeho spolumajitel.

Breitling

  • Založen v roce 1884 Léonem Breitlingem.
  • V roce 1934 představil Willy Breitling, vnuk zakladatele a do 70. let ředitel společnosti, první moderní chronograf. O více než 80 let později se jeho design a technologie odrážejí prakticky ve všech chronografech, které vyrábějí všichni výrobci hodinek.
  • Tradici má i v Česku, hodinky Breitling se sem vozily už před druhou světovou válkou.
  • Posledních pět let je značka součástí skupiny CVC Capital Partners, generální ředitel Georges Kern je také akcionářem.
  • Výrazné osobnosti v roli ambasadorů: herci a herečky (Brad Pitt, Charlize Theronová, Adam Driver), sportovci a dobrodruzi (Bertrand Piccard, David Mayer de Rothschild).

Zdroj: Carollinum

„Breitling je jeden z pěti nejlepších hráčů v České republice, přesto tady vidím možnost k dalšímu růstu. I když je to samozřejmě omezené, množství obyvatel se zdaleka nedá srovnávat třeba s Čínou,“ přemítá Georges Kern. Na ruce má jeden z posledních modelů značky z roku 2021 – obnovený sportovní model z 80. let Super Chronomat za devět a půl tisíce eur.

Jaký byl pro vás covidový rok?

Na jednu stranu velmi náročný, na druhou velmi pozitivní. I my jsme museli na několik týdnů uzavřít manufakturu, ale byli jsme velmi aktivní na sociálních sítích, v komunikaci směrem k zákazníkům. Podařilo se nám během pandemie dostat na trh nové produkty, a když jsme měli možnost znovu otevřít obchody, tak lidé skutečně přicházeli.

Během posledních osmi devíti měsíců jsme zaznamenali velmi výrazný růst.
Georges Kern, generální ředitel a spolumajitel Breitlingu.

Za poslední dobu jste měli ztrátu, nebo jste rostli?

Breitling je poměrně lokální značka soustředěná na místní klientelu, podařilo se nám zvýšit podíl na trhu. My jsme rostli a zejména během posledních osmi devíti měsíců jsme zaznamenali velmi výrazný růst.

CVC Capital Partners, která vlastní Breitling, prodala čtvrtinový podíl jiné finanční skupině. Můžete říct detaily a důvod?

Základní záměr je investovat, dojít k růstu a pak to prodat. Stejně jako my vyrábíme hodinky, abychom je prodali. Podíl 25 procent jsme prodali i proto, abychom uspokojili své akcionáře, je to normální přístup. Výhledově bychom rádi vstoupili na burzu.

V jakém časovém horizontu?

Samozřejmě nevíme, jak přesně se bude situace vyvíjet, ale řekl bych tak během dvou až čtyř let.

Jaké máte další plány se značkou?

Máme to štěstí, že jde o koncept, který funguje. Moderní retro styl. Já bych Breitling připodobnil k závodnímu autu, které je skvělé, ale v tuto chvíli jede dejme tomu na dvojku. A my bychom se chtěli dostat na vyšší rychlost, aby jelo na trojku, čtyřku, výhledově až na šestku. Chtěli bychom se nadále zdokonalovat a představit široké populaci.

Otevřete po světě další butiky?

Co se týče počtu butiků, máme jich 150 a v příštích letech máme v plánu jich otevřít dalších sto. Z toho velké množství v Číně, kam jsme přišli se zpožděním, jsme tam teprve čtyři roky a plánujeme se tam rozvíjet dál.

Reklama

Doporučované