Hlavní obsah

Hodinky na přání? Byly z platiny a za milion korun

Máte v šuplíku staré hodinky tipu Diplomat, Orlík, Spartak? Možná mají cenu stovek tisíc.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Jaký je rozdíl mezi chytrými hodinkami a náramky typu Apple Watch a klasickými Primkami? „V momentě, kdy si člověk kupujete chytré hodinky, ztrácejí na hodnotě a zastarávají. Klasické hodinky naopak na hodnotě získávají,“ říká Milan Kozel, ředitel Elton hodinářská.

Článek

Primky jsou vyráběny ručně – s vlastním strojkem, s vlastním kalibrem, a to se projevuje v jejich ceně. Většina kusů vyjde na desítky tisíc korun, některé – v limitované edici – se ale šplhají až k půl milionu. Zákazníkovi se ale takový nákup může vyplatit jako investice.

„Například před několika lety jsme uvedli limitovanou řadu Anthropoid. Ty hodinky se dnes na určitých serverech prodávají za dvojnásobek,“ dodává Kozel s tím, že jejich hodinky si rozhodně nekupují pouze lidé z vyšších příjmových skupin, ale i ti, kdo mají hodinky rádi.

A firma svým zákazníkům umí plnit i přání a vyrobit hodinky „na míru“. Například jeden z českých podnikatelů si je přál z platiny. Vyšlo ho to na milion korun.

V továrně v Novém Městě nad Metují dnes hodinky nejenom vyrábí, ale renovují i ty staré. Cena opravy však může někoho, kdo je kdysi koupil za pětistovku, nemile překvapit. „Pokud je to úplně nové pouzdro, nové víko, může to stát i deset až patnáct tisíc,“ říká Kozel s tím, že i k těmto hodinkám přistupují individuálně.

Pokračování rozhovoru se šéfem Elton hodinářská, výrobcem hodinek Prim.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

I některé staré Primky dnes navíc mohou mít i velkou cenu. Sběratelskou i investiční. „Podívejte se po hodinkách tipu Diplomat, Orlík, Spartak,“ říká Kozel s tím, že v těchto případech cena může jít až do statisíců korun.

Prim většinu své produkce prodá v České republice. Na zahraniční trhy necílí – nemá na to kapacity. Aktivní je jen v Japonsku. „Narážíme na jeden prozaický důvod. To je kapacita naší výroby. Teď jsme schopni uspokojit jen zákazníky v České republice,“ dodává Kozel s tím, že firma by chtěla výrobu mechanických hodinek zvýšit, ale i když teď investuje do výroby strojkoviny, chybí jí hodináři. Přesto se v průběhu dvou až tří let chce dostat na dvojnásobek současné produkce.

Reklama

Doporučované