Hlavní obsah

Hypermarkety si v Česku dají na rok pauzu. Pak ale vyrostou nové v Praze, Plzni i ve Zlíně

V roce 2020 v Česku přibude několik obchodních center, například pražský projekt Savarin.

 

Reklama

V České republice se příští rok otevře jediné obchodní centrum - Géčko v Ostravě. Mnoho nových možností k nakupování ovšem lidé získají už v roce 2020. Některé nákupní domy se rozšíří a otevřou se i nové, například na pražské Letné nebo v Plzni i na východní Moravě.

Článek

Rozpracovaných projektů nových obchodních center v České republice je několik. Pokud se výrazně neprodlouží jejich dokončení, rok 2020 bude z hlediska nových obchodních center velmi silný.

Nový obchodní dům se tak objeví například i v centru hlavního města. Multifunkční projekt Savarin propojí Václavské náměstí s ulicemi Na Příkopě a Jindřišská. Jeho celková plocha bude 35 tisíc metrů čtverečních. Dokončeno má být i obchodní centrum Letná, které se plánuje už na rok 2019.

Stávající obchodní centra se budou rozšiřovat na Moravě. Brněnský Avion Shopping Park se rozroste o zhruba 14 tisíc metrů čtverečních. Zvětší se i Nákupní centrum Královo pole. Zásadním přírůstkem v moravské metropoli bude kompletní revitalizace Tesca Dornych. V Plzni pak vyroste nový multifunkční projekt podél ulice Americká a v centru Zlína projekt Fabrika.

V České republice bylo od začátku letošního roku dokončeno přes 57 tisíc metrů čtverečních nových ploch obchodních center. Šlo o rozšíření centra IGY České Budějovice, ale také pražského centra Chodov. To se rozrostlo nejvýrazněji - o celých 35 tisíc metrů čtverečních. Na severu Čech, v Jablonci, bylo otevřeno nové obchodní centrum Central Jablonec.

„Zkušenost z nově rozšířených obchodních center ukázala, že zájem obchodníků přetrvává a zaplnit nové jednotky v kvalitních projektech není problém. Zaznamenali jsme také nárůst obratů obchodních center a s tím související návštěvnost,“ uvedl vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor ve střední a východní Evropě Jan Kotrbáček. Prosperující ekonomika přilákala na český trh i zcela nové značky, jakými jsou například Vapiano, Tezyo, Tous, Palmers, Boax či Kazar.

„V oblasti výstavby dominují dva směry. Pokračující trend rozšiřování stávajících, dobře fungujících obchodních center. Druhým trendem bude budování multifunkčních center v centrech měst, které posílí jejich historickou úlohu a postavení. Městská centra byla vždy místem společenských setkání, kulturních vyžití a důležitých akcí,“ dodal Kotrbáček.

V Česku je podle společnosti Cushman & Wakefield 101 obchodních center, jejichž celková obchodní plocha dosahuje 2,325 milionu metrů čtverečních. Podle poměru celkové obchodní plochy na 1000 obyvatel je ČR (150) za unijním průměrem (240).

Reklama

Doporučované