Hlavní obsah

Jak mají školy učit nejméně oblíbený předmět, matematiku? A skončí Hejného metoda?

Duel o výuce matematiky.Video: Seznam, Seznam Zprávy

 

Reklama

Mezi žáky často vede žebříček nejméně oblíbených předmětů. Matematiku se proto na některých školách snaží učit prostřednictvím takzvané Hejného metody. Ta má žákům počty přiblížit tak, že učitel je tady spíše v roli rádce. Jenže právě takové netradiční způsoby se některým matematikům nelíbí a chtějí po Ministerstvu školství, aby prověřilo, jestli děti skutečně látku naučí. Stát by se podle nich také měl obecně na výuku matematiky víc zaměřit, aby školáci měli potřebné znalosti.

Článek

Jak mají tedy školy učit matematiku, aby byli spokojení žáci, učitelé i rodiče?

Hosty dnešního Duelu byli předseda Jednoty českých matematiků a fyziků Josef Kubát a Bohumil Kartous ze společnosti EDUin.

V podkladech, které předala Jednota českých matematiků a fyziků poslancům ze sněmovního školského výboru, matematici mimo jiné uvádějí, že děti sice díky Hejného metodě prý mají rády hodiny matematiky, s reálnou matematikou se ale přímo nesetkají. „Aplikovat experiment založený na víře na celou generaci dětí je nanejvýš nezodpovědné,” napsali v prohlášení.

Hejného metodu naopak hájí společnost EDUin. Matematikovi Milanu Hejnému dokonce v březnu udělila ocenění za celoživotní přínos. „Metoda v sobě odráží lidskost jejího autora. Snaží se děti učit spolupracovat, hledat vlastní řešení a zažít radost z vlastního úspěchu v oblasti poznání, stejně jako z úspěchu druhých. To jsou kvality, které přesně odpovídají požadavkům současné společnosti i ekonomiky, na čemž panuje mezinárodní shoda. Politováníhodné útoky ze strany těch, kdo to nepochopili, ukazují na úroveň diskuze o vzdělávání a vzdělávací politice v ČR,” uvedl na adresu Hejného metody Bohumil Kartous.

Reklama

Související témata:

Doporučované