Hlavní obsah

Jak na izolaci? Manželé se stali Mistry Lega, firma z toho těží tržby

Recept proti nudě: manželé se stali Mistry Lega. Firma z toho těží tržby.Video: Jan Marek, AP, Youtube.com

 

Reklama

Dlouhý čas v izolaci mohou dobře zkrátit stavebnice. První americká TV show Lego Masters vyhlásila i přeborníky. Trofej a odměnu převzali manželé - výhru museli doteď kvůli předtáčení tajit. A dánská firma skrývá umný marketing.

Článek

Tyler a Amy jsou novomanželé z Floridy, čekají dítě a k tomu se stali šampiony mezi staviteli lega ve Spojených státech. Stavebnicovou trofej a 100 tisíc dolarů vyhráli v první americké televizní show a soutěži dvojic Lego Masters.

Finále prvního ročníku.

Oslovilo zřejmě rodičovství a... pohyblivost

Ve finále se utkali s dalšími dvěma týmy. Oproti předchozím devíti epizodám měly volné téma a 24 hodin na skládání. Bronzový pár Sam a Jessica vsadil ve výtvoru s názvem Páv a opice na zvířata. Stříbrní přátelé Mark a Boone postavili postapokalyptický výjev Artopia.

Odbornou porotu přímo z firmy Lego Group ale nejvíc oslovil Griffinův poklad od Tylera a Amy, uvádí televize Fox News. Bájný pták chránící svá mláďata pohyblivými křídly před velikým ještěrem.

Jenom v USA sledovalo desetidílnou show od 5. února celkem 35 milionů lidí, uvádí server Programming Insider.

Výherní model a sledovanost.

Šikovná strategie dánské firmy

Lego rozjelo marketing formou TV show už před třemi lety ve Velké Británii. Trh s hračkami klesá a tak se i tržby dánské firmy v roce 2017 zastavily. Po dvanácti letech nepřetržitého růstu srazily o 7,8 procenta na 4,7 miliardy eur.

Předloni společnost odstartovala vysílání i v Austrálii a prodeje se znovu začaly zvyšovat. Letos přidala zmíněné Spojené státy a od 11. dubna také Nizozemsko a Belgii. V příštím roce plánuje Kolumbii a Chile.

Tržby společnosti a vývoj jejího televizního pokrytí.

Loňské tržby ve výši bezmála 5,2 miliardy eur hovoří ve prospěch toho, že nová marketingová strategie se vyplácí. Tempo růstu zrychlilo z předchozích tří na šest procent.

Dánská firma Lego Group zvýšila za rok 2019 kvůli vyšším nákladům zisk o 2,8 procenta v přepočtu na 30,3 miliardy korun. Mimo jiné investovala také do nových verzí klasických stavebnic, obchodů a vylepšení internetových stránek.

Reklama

Doporučované