Hlavní obsah

Jak se vyhnout křičícímu dítěti v letadle? Aerolinky z Japonska nabízí řešení

Ilustrační fotografie.

Reklama

Potenciální hlasitý narušitel jinak poklidného letu, tedy dítě pod dva roky, má v novém rezervačním systému Japan Airlines vlastní speciální značení. Dětská ikona na plánu sedadel umožňuje lidem cestujícím s japonskou leteckou společností vyhnout se při výběru svého místa nepříjemnému zážitku.

Článek

„Cestující s dětmi ve věku osm dní až dva roky, kteří si svá místa zvolí na webu Japan Airlines, uvidí při rezervaci dětskou ikonu na sedadlech, která si vyberou,“ uvedly aerolinky na své internetové stránce. To podle nich umožní ostatním pasažérům zjistit, že v jejich blízkosti může sedět dítě.

Aerolinky nicméně podle BBC současně varovaly, že ikona dítěte se v plánu nezobrazí, pokud rezervaci provedla třetí strana, tedy zprostředkovatel, a neobjeví se ani v případě, že na poslední chvíli letí jiný stroj.

Uživatele sociálních sítí krok Japan Airlines rozdělil. Někteří nápad přivítali. „To by bylo úžasné, zvlášť na dlouhých letech!“ napsal jeden z nich. Jiný uvedl, že ho nový systém upozorní, kde děti „plánují křičet… během 13 hodin dlouhého letu”.

Další, převážně rodiče malých dětí, nabádali ostatní k trpělivosti. „Jsou to malé děti, také jsme jimi byli. Musíme se naučit toleranci, jinak brzy zavedeme mapu sedadel, kde sedí lidé dýchající ústy, slintající, trpící plynatostí, opilí a podobně,“ uvedl jeden z přispěvatelů.

Jedním z nejvstřícnějších dopravců vůči rodinám s dětmi jsou aerolinky ze Spojených arabských emirátů. Společnost Etihad Airways nabízí svým zákazníkům jako doplňkové služby i kočárky. Vysoko hodnocené jsou ale také Emirates a Gulf Air.

Reklama

Doporučované