Hlavní obsah

Jak si vedli politici v kampani na sociálních sítích? Sorry jako zaujalo nejvíce, přešlapů bylo nespočet

Čeští politici na sociálních sítích. Tričko s hláškou „sorry jako” se stalo nejsdílenějším příspěvkem české politické scény v roce 2017.

 

Reklama

Sociální sítě byly nedílnou součástí volební kampaně, není tedy divu, že účty českých politiků v uplynulých týdnech jen přetékaly nejrůznějšími příspěvky. Mezi nimi nechybělo ani množství kuriozit, na něž upozornila Hedvika Pajerová z analytického oddělení Seznamu.

Článek

Kuriozity, které se objevily na sociálních sítích v souvislosti s volební kampaní, lze rozdělit na dva typy – plánované a neplánované. Plánované kuriozity se rodí tak, že se politik cíleně snaží zaujmout své publikum něčím bizarním. V případě neplánovaných kuriozit zase omylem vypustí do světa sociálních sítí něco, co by neměl. I když svůj příspěvek později stáhne, na internetu zůstane.

Jednou z plánovaných kuriozit této kampaně se stalo video Davida Kváče, komunistického kandidáta pro Středočeský kraj. Zajel si do Petrohradu (dříve Leningradu), kde před legendárním křižníkem Aurora natočil video, které později zveřejnil v souvislosti s volbami. Letošní, podle něj revoluční volby přirovnal k výstřelu z Aurory před sto lety. „Bude se rozhodovat o tom, zdali naše země zůstane západní kolonií, nebo se stane svobodnou, suverénní zemí,“ doplnil. Příspěvek vzbudil ohlas především mezi odpůrci KSČM, mnozí se ptali, zda jde o oficiální stanovisko strany.

Kuriozitami však přispěli i někteří klíčoví hráči těchto voleb. Mezi nimi je i Andrej Babiš a jeho výrok „sorry jako“, spojený s dluhopisovou kauzou. Předseda hnutí ANO si jej nechal natisknout na triko a fotku, na níž je v tomto tričku, následně zveřejnil na svém facebookovém účtu. Tento příspěvek se stal nejvíce sdíleným příspěvkem české politické scény za rok 2017. Tým Andreje Babiše přispěl i další kuriozitou, a to když na Facebooku zveřejnil oranžový toaletní papír, jehož barvu spojil s barvou sociálních demokratů.

Některé kuriozity se zrodily i neplánovaně, za zmínku stojí Bělobrádkův komentář, kterým reagoval na příspěvek blogerky Lucie Sulovské, v němž se svěřila, že jí zemřel pes. Předseda lidovců na tento velmi emotivní příspěvek reagoval s tím, že pes neumřel, ale chcípnul, a jednoznačně tak přispěl do série nevydařených vtipů české politické scény.

Českým politikům se lépe nedaří ani na Twitteru. Zkušenosti s tím má Václav Klaus ml., který se snaží komunikovat se svými followery pomocí anket. Ty se však mnohdy uchýlí zcela jiným směrem, než pravděpodobně zamýšlel. Premiér Bohuslav Sobotka zase na Twitteru přestřelil, když, po vzoru amerického prezidenta, na dluhopisovou kauzu reagoval s tím, že Andrej Babiš „důkladně ojebal český stát“.

Reklama

Doporučované