Hlavní obsah

Japonský fenomén Hello Kitty slaví 45 let, čemu vděčí za svou popularitu?

Výstava v Tokiu připomíná 45 let od vzniku kreslené Hello Kitty. (Video: Reuters)

15. 5. 4:14

Dlouhodobá popularita kreslené kočky se přisuzuje propagačním aktivitám společnosti Sanrio, která neustále přichází s novými výrobky a příběhy, čímž udržuje značku Hello Kitty naživu i 45 let po jejím vzniku.

Článek

Jeden z nejznámějších produktů japonské populární kultury, kreslená postavička Hello Kitty od společnosti Sanrio, letos slaví 45 let. Velká tematická výstava nyní do Tokia přitahuje fanoušky z celého světa, informuje agentura Reuters.

Výstava se skládá z tisícovky různých exponátů, včetně plyšových hraček, obrázkových alb nebo skic. Ukazuje, jak se podoba motivu měnila v uplynulých letech. Návštěvníci také můžou vyzkoušet speciální herní zónu snímající pohyb s digitalizovanou Hello Kitty, která napodobuje například jejich taneční kreace.

Proč je Hello Kitty populární i po 45 letech?

Japanoložka Křivánková: Hello Kitty je obrovský komerční počin, neustále se na něm pracuje. (Video: AP)

„Líbí se to mně i mým dětem, takže jsme přišli společně. Sledovala jsem Hello Kitty od dětství a vyvolává to ve mně hodně vzpomínek. Doprovázela mě mým dětstvím, takže jsem z této výstavy nadšená,“ uvedla pro Reuters jedna z návštěvnic.

Dlouhodobou popularitu motivu Hello Kitty organizátor výstavy Juki Učida přičítá propagačním aktivitám. S tím souhlasí i japanoložka a překladatelka japonských komiksů Anna Křivánková. „Je to obrovský komerční počin, je to něco, na čem se neustále pracuje. Hello Kitty má svoje figurky, komiksy, kreslené filmy a tak dále. Neustále se tam objevují nové postavičky, nové příběhy, takže je to pořád udržováno naživu, pořád se to obnovuje,“ vysvětlila pro Seznam.

Schopnost společnosti Sanrio přicházet se stále novými výrobky s motivy Hello Kitty dokazuje i obchod se suvenýry na výstavě v Tokiu. V nabídce je přibližně 600 druhů zboží, od kapesníků přes hrnky a oblečení až k hodinkám. Návštěvníci mohou také v tematické kavárně ochutnat pokrmy s motivem populární kočky.

Postavičku, původně pojmenovanou Kitty White, vytvořila v roce 1974 japonská designérka Juko Šimizuová a produkuje ji společnost Sanrio. Součástí letošních oslav 45 let Hello Kitty je také celoroční doprovodný program v tokijském zábavním parku Sanrio Puroland.

Doporučené