Hlavní obsah

Ježíšovy boty za 70 tisíc „šly na dračku“. Je v nich pravá svěcená voda

Ježíšovy boty za 70 tisíc se vyprodaly během pár minut. Je v nich svěcená voda z Jordánu.Video: Jan Marek, Youtube.com

 

Reklama

„K ránu šel k nim, kráčeje po moři,” zní verš v Evangeliu podle Matouše, na který odkazuje nápis na značkových botách v upravené edici. Designérská firma z Brooklynu odkoupila dva tucty klasických tenisek a přidala několik náboženských prvků. Mimo jiné vodu z řeky Jordán v bublinách vnitřní podrážky. Cenu zvýšila dvacetinásobně, a přesto se boty prodaly během pár minut. Přitom šlo o recesi.

Článek

Brooklynská společnost Mischief Design (MSCHF) si vzala na paškál partnerství známé obuvnické firmy Adidas a nápojové značky s ledovými čaji, koktejly a energetickými nápoji Arizona. Fanouškovská senzace, která v USA kolem spojení dvou populárních značek a nízké prodejní ceny vznikla, vyústila v červenci v uzavření jedné z newyorských prodejen. V přelidněné frontě na sebe zaútočili dva nezletilí.

Odpověď na absurdní partnerství obuvnické a nápojové firmy

„Zeptali jsme se sami sebe: ‚Jak by asi vypadala taková obuvnická spolupráce s Ježíšem?‘ S takovými botami byste určitě měli chodit po vodě. ‚Dobře, ale jak to uděláme?‘ Napustíte svěcenou vodu do vzduchové kapsy v podrážce páru Nike Air Max 97, a tím dostanete Ježíšovy boty – nejsvatější partnerství vůbec,” uvedl pro CBS News reklamní ředitel Daniel Greenberg.

MSCHF koupila asi dva tucty klasických bot značky Nike v ceně okolo 3 500 korun za pár. A v podstatě udělala to, co Adidas, který začal vyrábět své boty s příchutí, tedy v barvě ledových čajů Arizona.

Prodeji pomohly hvězdy a relikvie

Designérská firma přidala na boty několik náboženských prvků a nacenila je na tři tisíce dolarů, v přepočtu zhruba na 70 500 korun. Prvních šest párů dala s předstihem youtuberům a celebritám jako raperovi A$AP Rocky k propagaci. Spolu se svěcenou vodou z řeky Jordán v podrážce společnost dokázala, na co cílila: boty vyrobené z recese prodala během pár minut.

A čím jsou tedy „Ježíšovy boty” ještě unikátní? Vložky boty jsou údajně přesně v tom odstínu rudé, kterou nosí papež, a nejen to. Také mají podle amerického deníku New York Post vonět po kadidlu. Rudá kapka na jazyku má poté symbolizovat Kristovu krev a šněrování zdobí zlatý kříž.

Krása v detailech

O tom, že společnost Mischief Design má smysl pro detail, svědčí malý nápis „MT.14:25” na boční straně tenisek. Odkazuje na Evangelium podle Matouše – kapitolu 14, verš 25, který praví: „K ránu šel k nim, kráčeje po moři.”

I přesto, že ručně předělaná, limitovaná edice bot vyvolala také nemalou kontroverzi, zakladatel projektu Greenberg si stojí za tím, že jde o „vtip”. Lidé, kteří si boty koupily, je stále ještě nabízejí na překupních webech za vyšší cenu.

To třeba skandinávská firma Nomadic State Of Mind i v Česku nabízí provazové sandály za polovinu ceny původních bot od firmy Nike. Některé e-shopy je nabízejí pod označením „JC”, což jsou iniciály jména Ježíše Krista v angličtině.

Reklama

Doporučované