Hlavní obsah

Kamiony objíždějí mýto. Policie i ministerstvo jim to odmítly zakázat

Foto: Seznam Zprávy

Krajská správa silnic připravila značky se zákazy vjezdu. Ředitelství policie však nevydalo souhlasné stanovisko.

Reklama

Poté, co se začalo platit mýtné na silnicích prvních tříd, narůstá počet kamionů, jejichž řidiči ve snaze vyhnout se platbě jezdí na Liberecku po krajských silnicích. Policie i ministerstvo odmítly zakročit, hejtman to nechápe.

Článek

Vyhýbání se mýtnému na silnici z Jestřebí na hranici Libereckého kraje směrem na Mladou Boleslav chce Liberecký kraj zabránit instalací zákazových dopravních značek. Policie však nesouhlasí, kraj se proto obrátil na ministerstvo dopravy. Ani to však nechce zakročit. Podle hejtmana Libereckého kraje Martina Půty je to nepochopitelné.

„Část nákladní tranzitní dopravy, na niž se vztahuje mýto, ve směru od Mladé Boleslavi na Rumburk a státní hranici využívá jako náhradní trasu krajskou silniční síť,“ potvrzuje Jan Sviták, hejtmanův náměstek pro dopravu.

Kraje volají po zpoplatnění silnic.

Krajská správa silnic proto připravila projekt na osazení značek se zákazy vjezdu. Krajské ředitelství policie Libereckého kraje však nevydalo souhlasné stanovisko. „Říkají, že nákladní doprava mimo zpoplatněné úseky nepřibyla nebo jen v minimální míře, a požadují, aby nárůst dopravy doložil průzkum. Vzhledem k tomu, že v následujících dvou letech dojde k rekonstrukci silnic mezi Mimoní a Ralskem a z České Lípy do Dobranova a s tím souvisejícímu omezení dopravy, by však výsledky takové statistiky byly zkreslené,“ dodává náměstek.

Kraj se proto obrátil na ministerstvo dopravy. To ale stojí za stanoviskem policie. „Ministr dopravy také chce, aby kraj provedl podrobný dopravní průzkum, ze kterého vyjde najevo, kolik nákladních vozidel objíždí zpoplatněné úseky,“ říká hejtman Martin Půta.

Podle hejtmana je stanovisko ministerstva dopravy nepochopitelné. „Právě ministerstvo v minulosti apelovalo na kraje, aby připravovaly projekty k omezení tranzitní dopravy na silnicích nižších tříd v případě, že ke zpoplatnění státních silnic dojde,“ diví se Půta.

Konec zpomalování provozu na dálnicích.

Liberecký kraj proto již v polovině roku 2019 odsouhlasil zpracování projektové dokumentace k omezení tranzitní nákladní dopravy na silnicích II. třídy z Nového Boru přes Sloup v Čechách, Zákupy, Mimoň a Ralsko na hranice Středočeského kraje, dále z Děčína přes Českou Lípu do Zákup a v úseku Jablonné v Podještědí – Mimoň.

„V žádném případě nechceme, aby se řidiči nákladních automobilů mýtnému vyhýbali, a zatěžovali tak silnice nižších tříd,“ uzavírá hejtman.

O podané žádosti ovšem podle něj do dnešního dne silniční správní úřady nerozhodly.

Reklama

Doporučované