Hlavní obsah

Kampaň na podporu turismu zopakuje Praha od příštích Velikonoc

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie.

Reklama

Kampaň na podporu turismu V Praze jako doma by mohl magistrát zopakovat příští rok od 1. dubna. Letos v létě přilákala do Prahy 70 000 turistů.

Článek

„Přesný termín a podobu kampaně musí ještě projednat a schválit vedení města,“ řekl František Cipro, předseda představenstva společnosti Prague City Tourism (PCT), která má na starosti rozvoj turistiky v hlavním městě. Spolu s restauračním byznysem turistika patří k nejpostiženějším odvětvím kvůli opatřením proti epidemii nemoci covid-19. Město kampaň poprvé spustilo letos před prázdninami a na podporu turismu vyčlenilo přes 120 milionů Kč.

„Samozřejmě nikdo nevíme, co přesně bude, ale naše představa je, že bychom kampaň opět spustili od Velikonoc, tedy od 1. dubna. Záležet bude ale na situaci a na dohodě s vedením města,“ řekl Cipro.

Systém podpory turismu letos fungoval tak, že turista, který přespal v hotelu, dostal od města dotovanou poukázku na návštěvu kulturních a dalších společenských zařízení. Město tak podpořilo dvě organizace naráz. Tento princip se má napřesrok opakovat.

Ve spotech by mohl podle Cipra vystupovat, stejně jako letos, zpěvák Matěj Ruppert. Další videa by potom pro PCT mohl natočit publicista a spoluautor turistického videoprůvodce Honest Guide Janek Rubeš.

Náklady kampaně by měly být nižší než letos. Využita bude část financí, které zbyly z té letošní. Jde o asi 40 milionů korun. „Za předpokladu stejného počtu lidí bude třeba navíc ještě asi 30 milionů. V porovnání s letoškem to tak bude celkově méně,“ řekl ČTK Cipro.

Vedení města již schválilo vyplacení náhrady za body na voucherech šesti městským příspěvkovým organizacím, a to v celkové výši zhruba 8,36 milionu korun. Cena za jeden bod se pohybovala od 60 do 184 korun. Jde o vyúčtování prvních tří měsíců programu, tedy od července do září 2020. Největší část peněz dostane nejnavštěvovanější z organizací, zoologická zahrada v Troji, a to více než čtyři miliony korun.

Reklama

Související témata:

Doporučované