Hlavní obsah

Kdo ve středu zaspal, nestihne holiče do léta. U kadeřníků je nával už teď

Foto: Profimedia.cz

Pánské účesy potřebují častější zastřihování, kadeřníci proto odhadují, že muži vyblokují po otevření salóny. (Ilustrační snímek)

Reklama

S opětovným otevřením kadeřnických služeb zatím vláda počítá až ke konci května. Téměř tři měsíce bez nich vyvolal u Čechů zájem o barvy na vlasy. A změnit se mohou i trendy účesů. Vrátí se máničky?

Článek

Co si počít s přerostlými vlasy či odrosty, kterých se už měsíc nemohl dotknout holič/kadeřnice a minimálně další měsíc a půl to nejspíš nepůjde?

To je problém, který aktuálně v Česku řeší kdekdo. Soudě podle reakcí, které vyvolal vládní program postupného uvolňování mimořádných opatření. Harmonogram počítá s otevřením kadeřnických služeb až na konci května, tedy ve čtvrté vlně plánované na 25. 5.

Jakmile to vláda oznámila, začaly do salónů pršet objednávky. Kadeřníci, s nimiž redakce Seznam Zpráv mluvila, do jednoho potvrzují, že už v den vyhlášení termínu se začali zákazníci ve velkém objednávat na první možné termíny.

„Už v úterý, jak se klienti dozvěděli termín, začali volat a objednávat se,“ potvrdil například Václav Pražák z Asociace kadeřníků České republiky.

„Za úterý mám vyblokovaný už první týden od otevření,“ souhlasí pražský kadeřník Jakub Šimíček.

A David Lanča, ředitel sítě provozoven Klier a Cut & Color potvrzuje, že už teď je jasné, že první tři čtyři týdny poté, co se kadeřnictví otevřou, bude „narváno“. Překvapivě: půjde převážně o muže.

Máničky se vrací

Přestože to může na první pohled vypadat, že zavřená kadeřnictví trápí zejména ženy, opak je pravdou – akutnější je nedostupnost vlasové péče pro muže s kratšími sestřihy. Ty totiž vyžadují pravidelnější údržbu.

David Lanča, který vychází z praxe svých desítek kadeřnických salónů, odhaduje, že muži chodí nejčastěji na střih jednou za měsíc. Kdežto ženy zhruba jednou za osm týdnů. Proto je podle něj velmi pravděpodobné, že první týdny po otevření budou salóny plné mužů, kteří budou chtít zastřihnout.

„Očekáváme, že řada mužů bude chtít vyzkoušet nové účesy, nové střihy. Že třeba zvažovali delší vlasy, ale nikdy se nepřenesli přes chvíli, kdy mají vlasy jen přerostlé. Teď jim nic jiného nezbylo,“ míní Lanča.

Mimochodem - vlivná světová kadeřnická studia už na aktuální situaci s pandemií koronaviru zareagovala ve svých katalozích. A podle Jakuba Šimáčka jsou plné delších pánských účesů.

„Začaly se vracet účesy na máničku,“ podotýká Šimáček.

Místo dovolené se bude vydělávat na dluhy

Oslovení kadeřníci tvrdí, že se vzdali myšlenky na letní dovolenou. Místo toho budou od rána do večera pracovat, aby jednak zvládli nával zákazníků, a druhak aby zahojili svou ekonomickou situaci.

„První, co budeme dělat - budeme vydělávat na splacení dluhů,“ říká Václav Pražák.

V patové situaci je síť kadeřnictví Klier a Cut & Color, která fungují na modelu, že si pronajímají prostory v obchodních centrech. Od chvíle, kdy je termín znovuotevření salonů jasnější, se snaží vyjednávat ohledně nájemného.

„Čekáme na vyjádření obchodních center. Pomoc státu je minimální – soustředí se hlavně na živnostníky,“ myslí si David Lanča. Sice měli našetřeno na horší časy, ale úplné zastavení provozu na skoro tři měsíce nikdo nečekal. Konkrétní datum znovuotevření tak podle něj pomohlo jen k jasnějšímu vyjednávání případných úvěrů u bank.

Oslovené salony jsou pro obnovení provozu ochotny udělat prakticky cokoliv včetně dodatečných úprav provozoven tak, aby se zákazníci nepotkávali. Už teď hlásí, že si sehnali dezinfekci, roušky a paravány.

„Podmínky otevření se ještě ladí. Jsou to jen náznaky, zatím nic oficiálního. Ale slíbili nám, že se vše včas dozvíme,“ shrnul informace od státu Václav Pražák.

Češi jsou nervózní

Šéf asociace kadeřníků Václav Pražák a ředitel největší sítě kadeřnických salónů David Lanča shodně mluví o tom, že jejich klienti přerostlé vlasy řeší, vadí jim a přemýšlejí, co s nimi dělat.

„Čelíme velkému tlaku. Jestli bychom nepřijeli klienty ostříhat domů, co mohou dělat, jestli jim můžeme poradit, jaké barvy a přípravky mohou použít, případně jim prodat nějaké zboží,“ shrnuje každodenní telefonáty David Lanča.

Vyrážet za lidmi domů kadeřníci nechtějí. Podle nich to celé situaci vůbec nepomůže. „To neuděláme. Salony jsou hygieničtější a bezpečnější. Je třeba si uvědomit, že pracujeme s chemikáliemi,“ říká Václav Pražák.

V dennodenním kontaktu s klienty je i kadeřník Jakub Šimíček, který prý ženám neustále radí, co dělat s vlasy, odráží dotazy ohledně barev. „Obecně radím: dejte vlasy do drdolů nebo různých zčesanců. Různé neprofesionální barvení může udělat větší neplechu a bude větší práce to dát potom pořádku,“ říká kadeřník.

Anketa

Potřebujete ostříhat?
Ne
23,3 %
Ano, ale zvládnu to sám (sama).
18,3 %
Ano, nutně potřebuji ke kadeřníkovi.
58,4 %
Celkem hlasovalo 13475 čtenářů.

Prodej barev vystřelil nahoru

I když kadeřníci radí příliš doma neexperimentovat, česká vlastnost „poradit si po svém“ se jasně projevila na prodejích v obchodech. A to jak na internetu, tak i v kamenných drogeriích.

Obchodníci hlásí nárůst veškerého zboží spojeného s úpravou vlasů, ale i nehtů. A jde o nárůst v řádech desítek až stovek procent.

„Prodeje barev na vlasy vyskočily ve srovnání s loňskem skutečně několikanásobně – od března jde o více než 400procentní nárůst ve srovnání se stejným obdobím vloni,“ popisuje Patricie Šedivá, mluvčí internetového obchodu Alza. Pro zajímavost: dvojnásobně jim vyskočil i prodej barev vlasů pro muže. Na odbyt jdou klasické barvy, ale i různé spreje na odrosty.

Specializovaný eshop s kosmetikou a parfémy Notino.cz hlásí trojnásobné zvýšení prodejů profesionálních barev. „U strojků a zastřihovačů je nárůst v Česku více než 200procentní, v zahraničí pak dokonce 660procentní,“ zmiňuje Radek Ondrášík, marketingový ředitel Notino.cz. Nejde tedy zdaleka o český trend.

V kamenných obchodech je sháňka po přípravcích na vlasy také patrná. „V kategorii barev na vlasy jsou již v prvním měsíci karantény patrné zvýšené odprodeje v řádech okolo deseti procent v počtu prodaných kusů barev na vlasy ve srovnání se stejným obdobím loňského roku,“ uvedl pro Seznam Jiří Peroutka, manažer komunikace drogerií dm.

„Registrujeme nejen nárůst odprodejů u barev na vlasy, ale taktéž u nůžek na stříhání a výrobků ze sortimentu péče o nehty,“ souhlasí Olga Stanley, manažerka komunikace prodejen Rossmann.

Reklama

Doporučované