Hlavní obsah

Kofolu zachránilo rekordní léto i úspory. Hlásí zisk přes miliardu

Šéf Kofoly Daniel Buryš popsal, co firma plánuje pro letošní rok a jak dopadl ten loňský.Video: Zuzana Hodková

 

Reklama

Zisk více než miliarda a tržby jen o 3,7 procenta nižší než v roce 2019. Loňský covidový rok pro Kofolu dopadl nad očekávání dobře. I díky rekordnímu létu a zájmu o točenou limonádu.

Článek

Zhruba 40 procent obratu dělá Kofola v restauracích, hospodách či hotelech. Jenže ty už jsou kvůli pandemii několik měsíců zavřené. Kofola proto kvůli pandemii odhadovala svůj hospodářský výsledek za loňský rok mezi 950 miliony až jednou miliardou. Skutečnost však předčila očekávání, EBITDA činí 1,03 miliardy korun.

„Loňský rok byl složitý a zvláštní pro všechny, ale my jsme dnes odreportovali velice uspokojivé výsledky, takže bych řekl, že jsme se s koronavirovou krizí popasovali dobře,“ řekl pro Seznam Zprávy Daniel Buryš, generální ředitel Kofola ČeskoSlovensko.

Tržby Kofoly za loňský rok činí 6,17 miliardy korun. „Tržby byly jenom o 3,7 procenta nižší než v roce 2019. V tom však hodně pomáhá akvizice Ondrášovky a Korunní z minulého roku. Ta pomohla vyrovnat ztráty z gastronomie a dalších zasažených částí,“ dodává Buryš.

Dalším důvodem je i úspěšná letní sezona. „Zaměřili jsme se na letní sezonu a čepovanou Kofolu. To vyšlo a tato letní sezona umožnila rekordní tržby. K tomu jsme přidali i mix nákladové disciplíny, tedy jsme omezili investice,“ dodává Buryš.

Saláty trpí, čaje rostou

Kofola má čtyři divize. Pandemie nejvíc zasáhla tu, která pod značkou UGO prodává čerstvé šťávy a saláty. Značka totiž žije hlavně z tržeb v jídelních koutcích obchodních center, které zavřely. I proto teď firma zvažuje výraznější zastoupení v obchodních řetězcích. „Koupili jsme divizi na balené saláty, i to je cesta, jak se dostat k zákazníkům,“ dodává Buryš.

Velmi se naopak dařilo značce Leros. „Tam jsme nestačili vyrábět. Zájem o bylinky a bylinkové čaje byl enormní,“ dodává Buryš.

Rok nových výrobků a inovací

Kofola počítá s tím, že v druhém pololetí letošního roku se už Česko i ekonomika vrátí k normálu. Opět se tak chce soustředit na točenou limonádu a její prodej všude tam, kde se objeví zákazníci. Na rozdíl od loňska chce však nabízet i nové výrobky.

„Loni jsme novinky a inovace posunuli a odložili, letos je uvádíme. Teď to bude třeba nová značka limonád ze sicilských citrusů a také nová řada Rajec. Novinky a inovace letos budou,“ říká Buryš. Výraznější akvizice však Kofola neplánuje. „Loňská investice do Ondrášovky a Korunní byla ohromná. Investice jako takové, včetně kapitálových vstupů, jsme na letošní rok hodně omezili.

Ondrášovka a Korunní se však pod taktovkou Kofoly dočkají vizuální změny. „Neplánujeme velké kampaně, ale chceme tyto značky oživit, dát jim správný směr a novou invenci. Od obalu až po marketingovou komunikaci. Chceme moderní design,“ dodává Buryš.

Reklama

Doporučované