Hlavní obsah

Kolik stojí butik ve slavné Pařížské ulici? Za měsíční nájem byste pořídili lepší auto

Pořad Ženský byznys s hlavním hostem Tamarou Kotvalovou, majitelkou společnosti Carollinum a provozovatelkou butiků v Pařížské ulici.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Tamara Kotvalová, majitelka společnosti Carollinum, byla hostem Ženského byznysu na Seznamu. V nejdražší ulici Česka, slavné Pařížské, provozuje tři butiky s luxusními hodinkami: Rolex, Patek Philippe a Carollinum.

Článek

Zatímco první dva butiky jsou zastoupením zmíněných značek, Carollinum je multibrand – luxusních značek zastupuje hned několik. Do dvou let Kotvalová plánuje v Pařížské ulici otevřít čtvrtý butik – a i tentokrát zůstane věrná hodinkám.

Rozhovor s Tamarou Kotvalovou, majitelkou společnosti Carollinum.Video: Seznam Zprávy

„My jsme hodináři, toto prostě za ta léta už umíme. A zakládáme si na tom, že větší část klientely tvoří Češi. Pořád držíme poměr 70 : 30 ve prospěch místních, což je vysoké číslo a naši dodavatelé to dost sledují. Zahraniční zákazníky ale máme rádi, hlavně ty z Asie. Přijdou s obrázkem a přesně vědí, co si chtějí koupit. Zatímco tuzemští zájemci tam sedí, někdy trvá hodiny nebo i měsíce, než se klient rozhodne – ale je to tak správně, k prodeji to patří,“ řekla Seznamu Tamara Kotvalová, které se někdy přezdívá „královna Pařížské“. „To označení nemám ráda, vymyslela ho bulvární média,“ ohrazuje se.

Nájmy jdou měsíčně do milionů

V Pařížské ulici působí Tamara Kotvalová přes 20 let, Carollinum zakládala s tehdejším manželem Petrem Kotvalem v roce 1996.

Společnost Carollinum

Zaměřuje se na prodej luxusních hodinek v Pařížské ulici v Praze.

Založili ji v roce 1996 Petr a Tamara Kotvalovi.

Po smrti manžela v roce 2001 Tamara Kotvalová odkoupila stávající podíly a získala stoprocentní vlastnictví.

Aktuálně provozuje tři butiky: jediné butiky značky Rolex a Patek Philippe v ČR a butik Carollinum.

Provozuje rovněž velkoobchod s dostupnějšími luxusními značkami.

Má 48 zaměstnanců.

Ve firmě působí dvě ze tří dětí Tamary Kotvalové: Daniela Jannová a Martin Janna.

Od té doby se ceny nájmů v nejdražší ulici dost výrazně proměnily. „Nájmy se navyšují, je to logické. Dostávají se tam nové značky, teď se tam chystá Chanel, přijde Yves Saint Laurent. V Pařížské tímto způsobem probíhá selekce, musí tam být jen silné značky, které na to mají,“ vysvětluje Kotvalová.

Nájmy butiků o velikosti těch jejích se údajně pohybují od 800 tisíc korun do 1 300 000 korun za měsíc. A platí tady jednoduchá věc: čím blíž Letné, tím jsou prostory levnější. Naopak poblíž Staroměstského náměstí si za butik s luxusem na nájmu připlatíte. „Nejde jen o nájmy, ale i rekonstrukce. My přestavujeme každých pět až osm let, teď jsme třeba renovovali butik Rolex a cena jde do desítek milionů korun. Vše je na míru a to nezapomínejte, že ty prostory nejsou vaše,“ dodává podnikatelka.

Tamara Kotvalová

Své původní profesi učitelky se v mládí věnovala v dětské léčebně respiračních chorob v Tatrách.

V roce 1991 odešla do Prahy, kde začala pracovat pro německou obchodní společnost. Od roku 1992 pro ni budovala obchodní síť se šperky v Moskvě.

Po návratu z ciziny založila svoji první firmu, která se zabývala prodejem kosmetiky na Slovensku a později rozšířila své aktivity i do Česka.

V roce 1996 se svým tehdejším manželem založila společnost Carollinum, která získala výhradní zastoupení značky Montblanc pro Českou republiku.

Další náklady jdou na 48 zaměstnanců, které Carollinum má, včetně nepřetržité ostrahy luxusního zboží. Nemalé částky spolknou i pojistky proti krádežím nebo poškození hodinek. Ty v butiku Tamary Kotvalové přijdou na minimálně 100 tisíc korun, nejdražší tady prodali za 20 milionů.

Luxus přes internet? Nesmysl

Do rodinného podnikání se zapojily i dvě ze tří dětí Tamary Kotvalové. 34letá Daniela je na rodičovské dovolené, předtím měla na starost marketing a byla maminčinou osobní asistentkou. Do byznysu se pomalu chystá vrátit. Její o čtyři roky mladší bratr Martin pracuje ve firmě naplno sedm let a je manažerem butiku Carollinum.

„Vždy jsem musela rozlišovat – ano, je to moje maminka a nejbližší člověk, ale musím vnímat její pozici zaměstnavatelky. A i když třeba mám jiný názor, mohu jí ho říct, ale když ona řekne, že to bude tak, musím to absolutně respektovat. Neexistuje, že se budeme hádat,“ usmívá se Daniela Jannová.

Její slova potvrzuje i její 30letý bratr: „Pokud jde o maminku, myslím, že ráda poslouchá naše nápady a postupem času se dostávají do chodu firmy. Stále ale v rámci její intuice, co je správně. Vždycky je dobré, když máte tým složený, řekněme, z mladické nerozvážnosti a pak z někoho, kdo už má pár let v byznysu za sebou,“ řekl Seznamu Martin Janna.

O čem ale vůbec není řeč a co se nezmění, je pohled na prodej luxusních hodinek v e-shopech. „Ne, opravdu na internet nepatří,“ stojí si za svým Kotvalová a vysvětluje: „U luxusního zboží se přímému kontaktu a prodeji nic nevyrovná.“

Reklama

Doporučované