Hlavní obsah

Kolik stojí kampaň do EU: Neckář 121 000, Facebook 140 000, Prchal 250 000

Seznam se zajímal o transparentní účty stran a hnutí, které kandidují do Evropského parlamentu.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Politické strany na transparentních účtech odkrývají částky, které investují v kampani do Evropského parlamentu. Seznam díky transparentním účtům zmapoval, na co strany sází. A hlavně – na kolik je to vyjde.

Článek

Politické strany a hnutí, které se pustily do boje o křesla v Evropském parlamentu, už před časem oznámily, kolik chtějí do kampaní dát. Z jejich transparentních účtů je jasné, že k cílové částce se většina z nich ještě nepřiblížila.

Tedy až na hnutí SDP.

Jeho předseda Tomio Okamura ještě před několika týdny médiím sděloval, že mají na kampaň připraveno 10 milionů. K pondělní půlnoci 13. května ale z jejich transparentního účtu určeného na evropské volby odešlo už přes 13 a půl milionu. Největší položkou, za kterou SPD platí, je výroba a distribuce volebních novin, která je vyšla přes 5 milionů korun, placená reklama na Facebooku pak přes 140 tisíc.

Sociální demokraté za vystoupení Václava Neckáře se skupinou Bacily zaplatili začátkem května 121 000 korun. ČSSD v kontaktní kampani sází i na rodiny s dětmi, na jejím transparentním účtu se tak objevují i položky za šermířské vystoupení nebo za jízdu dětí na koních. Za to ČSSD zaplatila dohromady 6000 korun. Pronájem skákacího hradu na různých místech Česka vyšel sociální demokracii už na bezmála 200 000 korun.

Hnutí ANO tentokrát v kampani spíše než koblihy rozdává kšiltovky. Zatímco ANO hodlá za kampaň utratit nejvíc peněz, jejich transparentní účet je však zatím co do výdajů jeden z nejchudších. Dá se z něj vyčíst třeba jen platba za portrétní focení, která je vyšla na bezmála 20 000 korun, nebo faktura pro Marka Prchala, jak říká Andrej Babiš, génia sociálních sítí. Tomu přišlo z transparentního účtu hnutí 250 000 korun.

Foto: Pavlína Kosová

Rozpočty stran a hnutí na volby do EP.

Strany ale nezapomínají ani na klasiku v podobě balonků a bonbónů, za které utratila koalice TOP 09 a Starostů skoro 72 tisíc korun. ODS za perníčky, tužky a další propagační propriety bezmála 140 tisíc.

Za co dalšího utrácejí politické strany a hnutí v předvolebních kampaních a do kdy musí mít účetnictví doplněné? Podívejte se na reportáž na začátku článku.

Reklama

Doporučované