Hlavní obsah

Konec pálení zboží i kožešin. Luxusní značka Burberry nabírá nový kurz

Foto: Profimedia.cz

Luxusní módní značka Burberry (ilustrační snímek).

Reklama

Po vlně kritiky, která se v červenci snesla na módní značku Burberry, zastavuje britský prodejce ničení neprodaného zboží a přidává se k dalším luxusním značkám v zastavení používání kožešiny na své oděvy. Do budoucna chce zbytkové zboží lépe zužitkovat a vyvinout udržitelnější materiály.

Článek

V roce 2017 zničila módní značka Burberry neprodané oblečení, doplňky a parfémy v hodnotě 28,6 milionů liber. Za posledních 5 let zničila značka zboží v celkové hodnotě 90 milionů liber. Chrání se tak předtím, aby své zboží nemusela uvádět do slev. Zlevněné zboží by pak nakoupili překupníci a módní značka by tak ztratila svou prestiž. Ničení neprodaného zboží luxusních značek není v módním světě novinkou, mnoho dalších společností své produkty raději zničí, než aby je musely prodat pod cenou.

Ničení zboží je nepřijatelné pro organizace chránící životní prostředí. „I přes jejich vysoké ceny, Burberry neprojevuje žádný respekt k jejich produktům, práci a zdrojům, které jsou potřeba k jejich vytvoření.“ Sdělil Lu Yen Roloff z Greenpeace. Módní značky by místo pálení svého zboží měly spíše reagovat na poptávku a nadprodukci snížit. Na společnost Burberry se tak snesla vlna kritiky nejen od ochránců životního prostředí, ale také na sociálních sítích.

Burberry teď oznámila, že s okamžitou platností přestane pálit nepoužité zboží a používat pravou kožešinu. K tomu je bojkotem vyzvala nezisková organizace PETA pro ochranu práv zvířat. Oznámení, že značka přestane využívat pro své oděvy kožešinu, přivítala PETA s nadšením a Burberry se tak zařadila k dalším luxusním značkám jako Versace, Giorgio Armani, Michael Kors, Zara a další. Dle PETA nemají další módní řetězce jinou možnost než přijmout bezkožešinový názor společnosti, aby se dokázaly v měnícím se průmyslu udržet.

Burberry už teď neprodané zboží recykluje nebo daruje potřebným, v dalších letech se však bude snažit zbytkové zboží lépe zužitkovat či znovu použít. Značka také navázala spolupráci s luxusní společností Elvise & Kresse, kdy v příštích několika letech promění 120 tun odstřižků kůže v nové výrobky. K vyvinutí nově udržitelných materiálů založila Burberry společně s londýnskou univerzitou Royal College of Art nové odvětví Burberry Material Futures Research Group.

Výkonný ředitel Marco Gobbetti uvedl, že společnost je rozhodnuta využít svůj talent pro nalezení pozitivního řešení. „Moderní luxus znamená být sociálně a enviromentálně zodpovědný. Tato víra je pro nás základem Burberry a klíčem k našemu dlouhodobému úspěchu. Snažíme se aplikovat stejnou kreativitu na všechny části Burberry, stejně jako na naše výrobky.”

Reklama

Doporučované