Hlavní obsah

Konec starých časů Ferrari. Nejvýkonnější silniční Ferrari historie je hybrid

Z nuly na sto za 2,5 vteřiny a skoro 1 000 koní. Nejvýkonnější silniční Ferrari historie má i head-up displej.Video: Jan Marek, Youtube.com

 

Reklama

Maranellská automobilka představuje svůj vůbec nejvýkonnější silniční model. Ferrari SF90 Stradale má plug-in hybridní pohon s vidlicovým osmiválcem o třech elektromotorech. Z nuly na sto zrychlí za dvě a půl vteřiny a ihned se uchytil jako vlajková loď celého podniku. Vůbec poprvé v něm je také head-up displej, který spolu s funkčními tlačítky na volantu ústí ve známé „oči na silnici, ruce na volantu“.

Článek

Dlouho očekávaný hypersport se jménem SF90 Stradale je podle samotné automobilky nejvýkonnější, nejrychleji akcelerující a technicky nejvyspělejší silniční Ferrari historie.

Jednou z hlavních předností vozu je jeho zrychlení z 0–100 km/h za pouhé 2,5 vteřiny, tedy vůbec nejkratší doba, jaké kdy sériové Ferrari za čas existence italského podniku dosáhlo. Rychlosti 200 km/h je auto schopné dosáhnout za 6,7 sekundy a jeho maximální rychlost je 341 km/h.

Téměř 1 000 koní a převodovka jako u formule 1

Podle CNN kombinuje sílu dvakrát přeplňovaného 3,9litrového osmiválce a tří elektromotorů. Novinka má tak dohromady výkon o 986 koních (735 kW) a poháněna jsou všechna její kola.

Dva z elektromotorů pohání přední kola, zatímco třetí je umístěný vzadu mezi osmiválcem a převodovkou – novým osmistupňovým dvouspojkovým automatem, podobným tomu, který pohání formuli 1. Zdrojem jejich energie je malá lithium-iontová baterie s kapacitou 7,9 kWh.

Jen v elektrickém režimu má SF90 Stradale dojezd 26 kilometrů a může dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h.

Cena až ke 40 milionům. Poskytuje ale maximální komfort

První kusy mají podle CNN ke svým kupcům dorazit začátkem příštího roku. Cena zatím nebyla oficiálně zveřejněna, německá státní televize Deutsche Welle ji ale odhaduje zhruba na 500 tisíc až 1,5 milionu eur, v přepočtu tedy přibližně mezi 12,9 a 38,7 milionu korun.

První hybrid představila automobilka v roce 2013. Bylo jím LaFerrari, po kterém následoval v roce 2016 druhý vůz LaFerrari Aperta. Jejich ceny se pohybovaly podle zvolených variací mezi 1,2 a 1,9 milionu eur. Ovšem zatímco tyto hybridy měly v kombinaci s elektrickými nyní zřejmě brzy končící dvanáctiválcové motory, stále dohromady dávaly výkon o 950 koních. Ten Ferrari SF90 Stradale převyšuje s pohonem V8.

Vnitřek nového vozu je co nejvíce uzpůsobený pohodlí řidiče – tedy „ruce na volantu, oči na silnici“. Novinka vůbec poprvé nabídne head-up displej promítající informace na čelní sklo auta. Ovládání až 80 procent funkcí vozu je pak možné i jen za pomoci dotykových tlačítek na volantu.

Reklama

Doporučované