Hlavní obsah

Královská rodina je stroj na peníze. Vyplatí se Britům ji živit?

Víte, proč má královna u sebe peníze jen jeden den v týdnu? I na to se podíval magazín Barvy byznysu.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Nejen příběh monarchie vydělává. V knižním byznysu se jen v Česku protočí osm miliard korun.

Článek

Náklady na „provoz“ britské královské rodiny dosahují i spolu s výdaji na zvýšenou ochranu akcií, kterých se její členové účastní, na zhruba 300 milionů liber za rok. Vyplatí se britské ekonomice rodinu Windsor Mountabatten živit? Jak ukazuje analýza v magazínu Barvy byznysu, tak třeba jen díky vévodkyni Kate a jejímu vlivu, na to, co je šik, si módní průmysl polepší asi o 200 milionů liber ročně.

Která další odvětví profitují díky rodině královny Alžběty II.? A kdo v rodině má největší cenu? Podívejte se v první části byznysového pořadu nahoře ve videu.

V tomto díle kromě milionů a miliard, které se točí kolem Buckinghamského paláce, jsme se zaměřili na to, jak se vydělává na ducha povznášející četbě. Knižní byznys v Česku představuje zhruba osm miliard korun. Kolik knih je třeba prodat, abyste se psaním uživili? A kolik jich stačí na to, aby se kniha stala bestsellerem? Jaké příběhy nás nejvíce táhnou? A kde se vzala popularita severských detektivek?

„Na oblibu severské literatury je jednoduchá odpověď. Milénium. Ta kniha je mistrovsky vymyšlená a má několik atributů, které dostaly čtenáře a severské detektivce je stačí prozatím opakovat,“ říká host Barev byznysu Václav Kadlec, generální ředitel největšího nakladatelského domu u nás – Albatros Media.

Abyste se uživili psaním, potřebujete prodat jedné knihy aspoň sto tisíc výtisků. Nebo vydat více knih a ty prodávat po desítkách tisíc, říká Václav Kadlec z Albatros Media.Video: Seznam Zprávy

Proč se nedaří českým autorům prorazit v zahraničí? Jak si u nás vedou e-knihy? A brzdí nebo naopak pomáhají byznysu s knihami knihovny? Podívejte se i v druhé časti pořadu ve videu níže.

Ekonomický magazín Byznys vysílá celoplošná Televize Seznam každý den v premiéře od 14:00 a následně v reprízách od 18:15 a 22:30.

Jak nás naladit? Jednoduchý návod najdete ZDE.

Reklama

Související témata:

Doporučované