Hlavní obsah

Kvóty na evropskou tvorbu i regulace reklamy. EU si posvítila na Netflix či YouTube

Nová směrnice upravuje televizní vysílání i online streamovací služby.Video: Multimedia Centre, European Parliament

 

Reklama

Novela směrnice upravuje například zastoupení evropské tvorby, výskyt nenávistného obsahu nebo reklamy.

Článek

Audiovizuální internetové platformy jako YouTube, Facebook či Netflix budou muset mít ve své nabídce nejméně 30 procent evropské tvorby. Novelu směrnice na plenárním zasedání ve Štrasburku schválili poslanci Evropského parlamentu. Provozovatelé serverů pro sdílení videí rovněž budou muset od roku 2020 povinně odstraňovat obsah, který podněcuje k násilí a nenávisti.

Kvóty na evropská díla v katalozích streamovacích serverů mají za cíl podpořit evropskou kinematografii. Opatření ale mohou jednotlivé unijní země zmírnit, pokud nebude podmínkám možné dostát. Mírnější pravidla mohou členské státy také uplatňovat v případech, že servery budou mít jen nízkou sledovanost.

Směrnice také poskytovatelům televizního vysílání upravuje podmínky pro umísťování reklamy. Ta nyní bude tvořit maximálně 20 procent v časech od 6:00 do 18:00 a od 18:00 do 24:00.

Reklama

Doporučované