Hlavní obsah

Ledová pohádka od Disneyho vydělala během premiérového víkendu miliony

Odborníci očekávali, že za premiérový víkend by se mohly celosvětové tržby vyšplhat na více než 100 milionů dolarů.Video: Karolína Štuková, Youtube.com

 

Reklama

Druhý díl pohádky o ledové princezně Else a její sestře Anně minulý čtvrtek konečně dorazil do kin. Animovaný film doprovázela velká marketingová kampaň a tvůrci filmu očekávají vysoké tržby jak ze vstupenek, tak z prodeje hraček a produktů s ledovou tematikou.

Článek

Odborníci očekávali, že za premiérový víkend by se mohly celosvětové tržby vyšplhat na více než 100 milionů dolarů. A to se povedlo – obrovská filmová návštěvnost zařídila tržby více než třikrát vyšší.

Očekávaný film Ledové království trhal během otevíracího víkendu rekordy. Po celém světě vydělal v tržbách za vstupenky 350 milionů dolarů, v přepočtu více než osm miliard korun.

Zahraniční tržby

Pokračování pohádky vydělalo přibližně 15 milionů liber (446 mil. korun) jen ve Velké Británii a Irsku. Ve Spojených státech to už bylo o poznání víc, tam druhý díl filmu o Ledovém království utržil 127 milionů dolarů (2,9 mld. korun). Tato částka se však do celosvětových tržeb nezapočítává.

Jak uvádí agentura Reuters, první díl z roku 2013 vydělal během prvních dní 93 milionů dolarů, v přepočtu 2,1 mld. korun. Celkově si Elsino království na účet připsalo 1,27 miliardy dolarů.

Podle společnosti Disney by druhý díl mohl být ještě úspěšnější. Tomu nasvědčuje také fakt, že pokračování pohádky pokořilo světový rekord v největších tržbách během otevíracího víkendu pro animované filmy. A to včetně letošní premiéry Lvího krále, který během zahajovacího víkendu vydělal 269 milionů dolarů.

Panenka nebo tričko s obrázkem

Po světové premiéře prvního dílu Ledového království se strhlo doslova nákupní šílenství. Každý mladý divák toužil po panence jedné z hlavních postav Elsy nebo Anny. Své místo v nákupním košíku našla také postavička sněhuláka Olafa a další produkty.

Kvůli enormnímu zájmu se na nákupním portálu eBay prodávaly limitované edice hraček až za stovky tisíc dolarů. Podle společnosti NPD, která provádí výzkum trhu, vydělaly předměty vztahující se k filmu Ledové království za rok 2014 více než půl miliardy dolarů. S podobnými tržbami počítají i v roce 2020.

Rok ve znamení Disney

Pokud druhý díl Ledového království překoná v tržbách jednu miliardu dolarů, stane se v roce 2019 už šestým disneyovským filmem, který tohoto vrcholu dosáhl. Miliardu dolarů překročil například Captain Marvel, Lví král, Avangers nebo Toy Story 4.

Česko trávilo víkend v kině

Stejně jako ve světě bodoval nový disneyovský snímek i v Česku. Příběh, ve kterém se hlavní postavy vydávají na výpravu plnou kouzel a dobrodružství, od čtvrteční premiéry vydělal na tržbách 35 milionů korun. Pohádku během prvních dní vidělo téměř čtvrt milionu diváků.

+1

Reklama

Související témata:

Doporučované