Hlavní obsah

Na věži s nejmladší řídící letového provozu: O letadlech, bouřkách a tečkách na radaru

Podívejte se do řídicí věže na pražském letišti a rovnou s nejmladší ženou řízení letového provozu. Čeho se bojí a proč má tak nadstandardní plat?Video: Anita Baselová, Seznam Zprávy

 

Reklama

aktualizováno •

Lidé k nim vzhlíží jako k bohům. Není divu, denně má každý z řídících letového provozu na svědomí tisícovky lidských životů a božský je v tomto oboru i plat. Stát se řídícím přitom může kdokoliv bez ohledu na předchozí vzdělání. Důležitá je povaha a angličtina.

Článek

Když vstoupíte na řídicí věž, která se tyčí nad pražským Letištěm Václava Havla, zaskočí vás, jaký klid v ní panuje. Ani trochu se to nepodobá americkým, často katastrofickým filmům. V malé místnosti, ve které pracuje jen pár řídících, je ticho, chvílemi je slyšet jen komunikace řídících s pilotem, které ale běžný člověk těžko rozumí. Řídící totiž komunikují tzv. frazeologií, tedy ustáleným slovním spojením, na jinou komunikaci totiž není čas.

Mezi muži v řídicí věži najdete i pár žen, právě ta nejmladší z nich – Markéta Fraňková nás nechala do svého pracovního dne nejen na letišti nahlédnout. Jak se k práci řídícího člověk dostane? Jaké nejhorší chvilky řídící zažívají? A co dělají proto, aby se ze stresující práce nezhroutili? To vše a mnohem víc se dozvíte v novém dílu #ZDAVUVEN.

Reklama

Doporučované