Hlavní obsah

Liberecký kraj jedná s Die Länderbahn o vlacích pro Českolipsko

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Reklama

Liberecký kraj jedná se společností Die Länderbahn o zajištění provozu na dvou páteřních linkách na Českolipsku, kde v současné době jezdí České dráhy.

Článek

Od prosince 2021 by měl německý dopravce převzít vlaky na trase z Mladé Boleslavi přes Českou Lípu do Rumburku a o rok později i na lince z Liberce přes Českou Lípu do Děčína. Firma podala na tyto trasy nejvýhodnější nabídku, kraj si od změny slibuje modernější vlaky a větší komfort pro cestující. ČTK o tom dnes informoval mluvčí krajského úřadu Filip Trdla.

Die Länderbahn (dříve Vogtlandbahn) už od prosince 2010 na základě veřejné soutěže jezdí z Liberce přes Žitavu do Varnsdorfu a Seifhennersdorfu pod značkou Trilex. V prosinci 2014 převzal dopravce také vlaky z Liberce do Drážďan a o letních víkendech zajišťuje turistické spojení z Liberce k Máchovu jezeru. Loni navíc získala firma v německo-české soutěži zakázku na zajištění provozu na přeshraničních tratích až do roku 2031.

Změna dopravce má na Českolipskou železnici přivést modernější nízkopodlažní vlaky. „O postupnou obnovu vozidel v regionální dopravě usilujeme dlouhodobě. Na neelektrizovaných linkách již převážně provozujeme vozidla moderní nízkopodlažní koncepce, která v části regionu jezdí od roku 2009,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu a veřejné zakázky Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj). V případě uzavření smlouvy na Českolipsku budou podle něj moderní vlaky jezdit na všech páteřních regionálních linkách, za které Liberecký kraj zodpovídá.

Na obou linkách jezdí České dráhy - na trase z Mladé Boleslavi smlouva příští rok končí, na druhé trase je sice kontrakt desetiletý, smlouva ale dává možnost výpovědi s dvouletou lhůtou. „V minulých letech se nepodařilo s Českými drahami dojednat plné nasazení žádaných vozidel moderní nízkopodlažní konstrukce s dobrou dynamikou jízdy. České dráhy takových souprav neměly dostatek, a proto dosud na třetině výkonů jezdí vlaky starší,“ dodal náměstek Sviták. Teď podle něj sice České dráhy nabídly nové nízkopodlažní vozy, nabídka německého dopravce je ale výhodnější.

Reklama

Doporučované