Hlavní obsah

Liberecký kraj pomůže libereckým organizacím s propadem vstupného

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Liberecký kraj pomůže zoologické a botanické zahradě v Liberci i divadlům vyrovnat letošní ztráty ze vstupného způsobené koronavirovými opatřeními.

Článek

Přestože jde o organizace, jejichž zřizovatelem je město Liberec, mají nadregionální působnost. Na provoz jim proto kraj každoročně přispívá. Letos v souvislosti s pandemií covidu-19 schválil kraj podporu do deseti milionů korun, více než polovinu organizace vyčerpaly v souvislosti s jarním uzavřením. ČTK to řekla náměstkyně hejtmana Květa Vinklátová (Starostové pro Liberecký kraj).

Kvůli koronavirové pandemii zůstaly divadla a zahrady pro návštěvníky letos už podruhé zavřené. „Rada kraje proto schválila poskytnutí dotace z krajského rozpočtu přes 4,5 milionu korun,“ doplnila Vinklátová. Mezi své organizace je rozdělí město Liberec. „Je to účelová neinvestiční dotace. Navrhovaná podpora je určena na částečné pokrytí propadu příjmů z tržeb, které by mělo zajistit provoz těchto organizací v období od 1. září do 31. prosince tohoto roku,“ dodala náměstkyně.

Kraj a město si s dotováním svých příspěvkových organizací pomáhají řadu let, byť se v uplynulých letech jednalo spíše o menší podporu. V loňském roce přistoupily Liberec a kraj ke vzájemné dohodě podpory investic v poměru deset milionů ze strany Libereckého kraje do městských organizací a pět milionů ze strany města do těch krajských, jimiž jsou Krajská vědecká knihovna, Severočeské muzeum a Oblastní galerie.

Letos ale koronavirus tento princip narušil. Liberecký kraj se přesto rozhodl pomoci, i když od města žádná podpora nepřišla. Odhadovaný propad příjmů Divadla F. X. Šaldy, Naivního divadla, botanické a zoologické zahrady jen od března do srpna letošního roku překročil 30 milionů korun. Další milionové ztráty přibývají teď na podzim. Divadla a zoo jsou uzavřená od začátku října, do botanické zahrady nesmí návštěvníci od 23. října. Kdy se budou moci znovu otevřít, zatím není jasné.

Reklama

Doporučované