Hlavní obsah

Lockdown přeje online hraní. Výnosy platformy Roblox vzrostly o 91 %

Foto: Roblox

Hry na platformě Roblox měly během pandemie úspěch.

Reklama

Lidé tráví více času doma, což pomohlo herní platformě Roblox k růstu. Během pandemie ji navštěvovalo 31 milionů hráčů denně. Výnosy firmy stouply o 91 procent.

Článek

Rodiny zavřené doma zajistily růst řadě byznysů. Mezi nimi je také odvětví online her.

Herní platforma Roblox, která hráčům umožňuje designovat vlastní hry a sdílet je s ostatními, zaznamenala během pandemie raketový nárůst. Ve středu podle serveru BBC získala kapitál ve výši 520 milionů dolarů, což společnost ocenilo na 29,5 miliardy dolarů. Od února 2020 tak sedmkrát vyrostla.

Nové finanční prostředky firma využije k vybudování vlastní komunity a chystá se fungovat více jako sociální síť. Vloni Roblox odložil kótování svých akcií, nyní však uvedl, že ho v tomto roce bude prosazovat.

Oproti loňsku výnosy firmy vyskočily o 91 procent na 242,2 milionu dolarů. Hry na Robloxu sice lze hrát zdarma, ale hráči si mohou připlatit za virtuální měnu zvanou Robux, díky které lze nakupovat virtuální zboží a vylepšovat své postavy.

V prvních devíti měsících roku 2020 platformu navštěvovalo 31 milionů aktivních uživatelů denně, což je o 82 procent více než ve stejném období roku 2019. Během pandemie totiž lidé trávili více času doma a krátili si ho hraním online her.

Na platformě Roblox jsou k dispozici miliony her, které vytvořili její uživatelé. Ti získávají svůj podíl na veškerých souvisejících příjmech.

Půlmiliardy dolarů od investorů, včetně Warner

Společnosti Altimeter Capital a Dragoneer Investment Group zafinancovaly Roblox 520 miliony dolary. Jedním z hlavních investorů firmy je také společnost Warner Music Group. „Výtěžek z financování Robloxu posune jeho růst a misi vybudovat platformu, která umožní sdílení zkušeností mezi miliardami uživatelů,“ uvedl Roblox ve svém prohlášení.

„Svět se posouvá směrem k hybridní budoucnosti, kde společně existuje online a offline komunita. Jsme hrdí na to, že provozujeme podnikání založené na hodnotách, které bere vážně svou povinnost budovat kreativní a pozitivní komunitu,“ řekl pro BBC Brad Gerstner, generální ředitel firmy Altimeter Capital.

Platforma Roblox byla spuštěna v roce 2006. Nyní své zaměření rozšiřuje na sociální platformu, kde mohou uživatelé hrát hry a účastnit se virtuálních oslav narozenin a koncertů. Firma také zareagovala na uzavření škol a začala propagovat své online nástroje pro tvorbu vzdělávacího obsahu, které poskytuje zdarma.

Reklama

Doporučované