Hlavní obsah

Luxusní hodináři se učí důvěřovat bazarům. Sledují na nich vývoj cen

Foto: Pixabay

Některé značky, například Audemars Piguet, už začaly použité hodinky prodávat ve vlastních prodejnách a internetových obchodech (ilustrační foto).

Reklama

Švýcarští hodináři se obracejí k trhu s použitými luxusními hodinkami. Začínají si všímat, že prodeje z druhé ruky jim mohou poskytnout důležitý vhled do vývoje cen a poptávky.

Článek

Švýcarské značky luxusních hodinek považovaly trh s použitými hodinkami až donedávna za možnou hrozbu pro jejich podnikání. V poslední době se pro ně ale prodej z druhé ruky stává nejlepším místem pro určování vývoje hodnoty jejich výrobků, uvádí agentura Reuters. Trh také poskytuje likviditu těm majitelům hodinek, kteří chtějí své kusy vyměnit za zbrusu nové.

Justin Reis, generální ředitel platformy WatchBox, odhaduje velikost trhu s použitými hodinkami na 16 miliard dolarů. WatchBox, jedna z největších platforem pro obchodování s hodinkami, roste každý rok zhruba o 25 procent. Rostla i v loňském roce, který kvůli pandemii znamenal pro trh s luxusními hodinkami ránu.

„Mnoho nových vlivů tlačí tento sektor kupředu,“ uvedl Reis. „Došlo ke kulturní změně, lidé začali klást větší důraz na sběratelské předměty,“ dodal.

Na Reisově platformě v poslední době vzrostly ceny populárních modelů značek Rolex, Patek Philippe nebo Audemars Piguet přibližně o 25 procent. Použité modely menších, nezávislých značek jako H. Moser & Cie, F. P. Journe nebo De Bethune také zdražují.

Šéf značky H. Moser & Cie Edouard Meylan uvedl, že poptávka po nových luxusních hodinkách jeho firmy díky prodejům z druhé ruky na platformě WatchBox roste.

„Někteří výrobci se proti tomuto trhu stále snaží bojovat namísto toho, aby s ním spolupracovali,“ uvedl Meylan. „Prodeje z druhé ruky monitorujeme téměř každý den. Dávají nám informace o cenách a o tom, co bychom měli vyrábět,“ dodal.

Některé značky, například Audemars Piguet, už začaly použité hodinky prodávat ve vlastních prodejnách a internetových obchodech. Internetová aukční síň eBay nedávno zavedla záruku autenticity luxusních hodinek z druhé ruky, které se na její platformě prodají.

Výrobci luxusních hodinek tradičně vnímali prodeje z druhé ruky jako kanál pro šedý trh se zlevněnými produkty. Přísnější kontrolní mechanismy ale pomohly tento problém zmírnit.

„To je pozitivní záležitost,“ uvedl Jon Cox, analytik z firmy Kepler Cheuvreux. „Je to součást změny, která může vést k omlazení průmyslu, jenž po většinu minulého desetiletí dost bojoval,“ dodal.

Reklama

Související témata:

Doporučované