Hlavní obsah

Luxusní kanadské bundy budou „veganské“. Odklon od kožešin vystřelil akcie

Bundy do tuhých mrazů za desítky tisíc dolarů, které nosí i Angelina Jolie, budou ekologické. Zbaví se kožešiny.Video: Jan Marek

 

Reklama

Kanadský výrobce luxusních kožešinových bund mění strategii. Upouští od zvířecí srsti, aby vyhověl rostoucí poptávce po udržitelnosti, a akcie firmy posílily. Bundy do tuhých mrazů pro bohaté jí ročně vynáší skoro miliardu dolarů.

Článek

Bundy torontské značky Canada Goose, které jsou vhodné do extrémních podmínek, stojí až 1 895 eur, což je v přepočtu asi 56 370 korun. Ani ty levnější ale s cenovkou nejdou pod 550 eur, tedy zhruba 16 360 korun. Firma cílí na tzv. horních deset tisíc žijících v chladnějším klimatu. Nosí je třeba takové hvězdy jako Angelina Jolie, Daniel Radcliffe nebo Ben Affleck. Luxusní bundy chrání i v minus 30 stupních Celsia před ostrým větrem díky tomu, že jsou mimo jiné i ze zvířecí kožešiny, hlavně kojotí. To se ale brzy změní.

Firma rok od roku setrvale násobí své tržby

Firma za bundy i v covidovém roce utržila 958,1 milionu kanadských dolarů, tedy asi 16,6 miliardy korun. Meziročně si polepšila o 15,4 procenta, ve srovnání s ročním obratem o pět let předtím to už je ale více než čtyřnásobek.

Foto: Statista

Tržby Canada Goose.

Tržby Canada Goose setrvale rostou díky důrazu na marketing značky. Na ten se kanadský miliardář Dani Reiss obrátil ihned poté, co firmu založenou v roce 1957 před 20 lety převzal a změnil cílení jejího produktu z průměrně vydělávajících lidí na bohaté. Osobní jmění oděvního podnikatele se v jeho 47 letech odhaduje na 1,1 miliardy amerických dolarů, tedy zhruba 23,4 miliardy korun.

Trendy se ale mění a udržitelnost už vyzdvihují i celebrity, a tak se i Canada Goose po rocích vytrvalých nátlaků aktivistů rozhodla na výrobu bund přestat používat zvířecí kožešiny, a to už ke konci příštího roku.

„Pokračujeme v růstu – napříč zeměpisnými mapami i klimatem – a spouštíme nové kategorie produktů navržených s jasným záměrem, účelem a funkčností. A s tím zrychlujeme evoluci udržitelnosti našich výrobků,“ uvedl Reiss v tiskové zprávě.

Akcie společnosti v reakci na oznámení posílily o dvě procenta. Mezi akcionáři je koneckonců i největší neziskovka na světě bojující za práva zvířat. PETA si podíl ve firmě při její veřejné nabídce akcií v roce 2017 koupila kvůli možnosti alespoň zčásti ovlivňovat její strategii. Vstup na burzu tehdy společnosti vynesl čtvrt miliardy dolarů.

„Společnosti za učinění takového ohleduplného rozhodnutí reflektujícího etické smýšlení velké většiny lidí tleskáme,“ napsala PETA ve svém prohlášení s tím, že prý také pozastavuje svoji kampaň proti společnosti, která zahrnovala protesty, tlak na sociálních médiích, ale i rekrutování celebrit, jako je Pamela Anderson. Mimo nehumánní lov kojotů pomocí klasických medvědích pastí organizaci vadilo třeba i používání peří do vycpávek bund.

Canada Goose už letos představila svou zatím „nejudržitelnější“ bundu, jejíž výroba údajně spotřebuje o 65 procent méně vody a zanechá o 30 procent nižší uhlíkovou stopu. Firma se zavázala dosáhnout nulových emisí skleníkových plynů do roku 2025.

V rozhodnutí upustit od kožešin ve výrobě svého oblečení není kanadská oděvní společnost sama. Ještě letos chtějí se zvířecími produkty skončit také třeba americké oděvní řetězce Macy's a Bloomingdale's. Koncem roku plánuje takové výrobky přestat prodávat i tamní luxusní obchodní dům Saks Fifth Avenue.

Reklama

Doporučované