Hlavní obsah

Mafra neměla v metru soupeře. Praha však nechce noviny od firmy z Agrofertu

Foto: ČTK

Vydavatelská společnost Mafra může rozdávat deník Metro uvnitř podzemní dráhy jen do konce července.

Reklama

Společnost Mafra ze skupiny Agrofert byla jediným uchazečem v zakázce na pronájem distribučních míst pro noviny v metru. Dopravní podnik zakázku zrušil bez udání důvodu.

Článek

Pražský dopravní podnik (DPP) minulý týden zveřejnil, že zrušil zakázku na pronájem míst pro noviny v metru. Výběr dodavatele se přitom očekával s napětím.

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Politici z pražské vládní koalice tlačili na to, aby zakázku nedostala znovu společnost Mafra z holdingu Agrofert. Podle nich měla být firma vyloučena kvůli střetu zájmů. Odkazovali na výsledek auditu Evropské komise, podle něhož Agrofert stále ovládá premiér Andrej Babiš –⁠ i když své firmy před více než čtyřmi lety převedl pod svěřenské fondy.

Z dostupných informací však vyplývá, že se o zakázku přihlásila právě jenom Mafra, která dosud v podzemní dráze rozdává svůj deník Metro.

„V této veřejné zakázce jsme obdrželi jednu nabídku,“ uvedl pro Seznam Zprávy mluvčí Dopravního podniku Daniel Šabík.

Podnik nakonec zakázku zrušil bez konkrétního zdůvodnění. „DPP jako zadavatel má dle zákona o zadávání veřejných zakázek právo bez udání důvodů zrušit veřejnou zakázku kdykoliv v jejím průběhu,“ uvedl mluvčí.

Vedení společnosti Mafra se ke zrušení zakázky nevyjádřilo. Nereagovalo ani na otázky redakce, zda se firma bude ucházet o distribuci novin v metru znovu. Dopravní podnik chce vyhlásit novou zakázku „v nejbližší možné době“.

Stávající smlouva mezi Dopravním podnikem a Mafrou vyprší už koncem července. To znamená, že deník Metro nebude v prostorách podzemní dráhy k dispozici před říjnovými volbami. Jednou z pravidelných komerčních příloh deníku jsou stranické noviny hnutí ANO.

Vydavatelství však bude moci rozdávat svoje noviny mimo prostory podzemní dráhy, například před vchody do metra.

Zrušená zakázka, kterou Dopravní podnik vyhlásil koncem dubna, počítala s pětiletou smlouvou, její hodnota byla vyčíslena na 450 miliónů korun. Nabídky měli uchazeči podávat do 21. května. Jednou z podmínek byla zajištěná inzerce pro Dopravní podnik. Uchazeči o zakázku museli vyplnit také čestné prohlášení, podle kterého vyhovují omezením podle zákona o střetu zájmů.

Pokud se Mafra skutečně přihlásí do soutěže i napodruhé, musí počítat s tím, že nynější koalice pražském magistrátu proti firmě znovu vytáhne.

„Uvidíme, jestli se do nově vypsané soutěže přihlásí jiné vydavatelství. Není možné podporovat Babišovu politicko-podnikatelskou velkou domů,“ řekl šéf uskupení Praha sobě Jan Čižinský.

Reklama

Doporučované