Hlavní obsah

Mattel oslavuje ženské vzory. Vznikla speciální kolekce panenek Barbie

Mattel vyrobil speciální kolekci panenek Barbie.Video: barbie.mattel.com

 

Reklama

Výrobce slavných Barbie Mattel připomíná Mezinárodní den žen a 60 let od svého vzniku oslavou úspěšných žen.

Článek

Výrobce ikonických panenek Barbie firma Mattel představila při příležitosti 60letého výročí založení a také Mezinárodního dne žen novou kolekci. Tu inspiruje dvacítka žen z celého světa, jsou mezi nimi známé sportovkyně, novinářky, designérky, herečky a režisérky. Panenky jsou součástí programu Mattelu na připomínání ženských vzorů, kterými se mohou inspirovat mladé dívky, píše server BBC.

Mattel letos vytvořil například první maorskou Barbie, která má vypadat jako novozélandská sportovní reportérka a dvojnásobná vítězka světového poháru v ragby Melodie Robinsonová. „Je vážně super být vybrána k tomu, abych inspirovala mladé dívky skrze vůbec první novozélandskou Barbie – je Maorka a komentátorka,“ napsala na svůj instagramový profil Robinsonová.

Mezi panenkami jsou i tenisová hvězda Naomi Osakaová nebo handicapovaná sportovkyně Kristina Vogelová. Mattel se navíc v rámci kampaně „Dream Gap“, zavázal investovat do organizace, která se zaměřuje na vzdělávání dívek. Slíbil věnovat jeden dolar za každou panenku prodanou ve Spojených státech.

Mattel s feministickou kampaní začal v roce 2015, kdy do světa vypustil kolekci panenek nazvanou „Sheroes“, která se poprvé inspirovala úspěšnými ženami.

Představil i panenku Fridu Khalu, tu ale nakonec musel stáhnout z prodeje, protože se proti ní ohradila rodina slavné mexické malířky. Mattel neměl na podobu Khalo autorská práva a příbuzní si u soudu stěžovali i na to, že panenka měla příliš světlou kůži, připomněla BBC.

Reklama

Doporučované