Hlavní obsah

McDonald's začne prodávat ekologický Happy Meal. Hračky budou bez plastu

Řetězec rychlého občerstvení odstraní z dětské nabídky plastové hračky.

Reklama

McDonald's prodá přes miliardu Happy Mealů ročně, což znamená stejný počet hraček. Nyní chce dát dětem ekologičtější variantu z kartonu či rostlinných materiálů, a snížit tak spotřebu nerecyklovaného plastu o 90 procent.

Článek

Po výměně plastových brček za papírová a odstranění plastu z kelímku od zmrzliny McFlurry se americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's zaměří na redukci materiálu u hraček pro děti. Společnost chce po celém světě prodávat ekologický Happy Meal.

Do roku 2025 má McDonald's v plánu „drasticky“ snížit množství plastu v hračkách, které jsou součástí dětského menu. Jak společnost uvedla v tiskové zprávě, udržitelnější hračky by mohla vyrábět z lepenky a recyklovaných materiálů.

„Za několik dalších let bude každá hračka v každém Happy Mealu na celém světě udržitelnější bez ohledu na to, kde se nacházíte,“ uvedla Jenny McCollochová, vedoucí oddělení udržitelnosti společnosti.

Restaurace McDonald's ve Velké Británii, Irsku a Francii nabízejí ekologičtější variantu už nyní a k dětskému jídlu dávají jen plyšové nebo papírové hračky nebo knihy. Od roku 2018 se díky tomu podařilo snížit spotřebu plastů o 30 procent.

„Naší další generaci zákazníků velmi záleží na ochraně planety a na tom, co můžeme udělat, aby bylo naše podnikání udržitelnější. Stále zkoumáme, kde můžeme dosáhnout lepších výsledků včetně přeměny oblíbených produktů, jako je Happy Meal,“ říká McCollochová.

McDonald's prodá ročně více než jednu miliardu hraček. „Přechod na více obnovitelných, recyklovaných a certifikovaných materiálů pro naše hračky Happy Meal povede k přibližně 90procentnímu snížení spotřeby primárního plastu na bázi fosilních paliv oproti roku 2018,“ uvedl McDonald's v prohlášení.

V posledních letech se snaží řetězec reagovat snižováním plastů na kritiku ohledně používání tohoto materiálu. Společnost v roce 2018 oznámila, že do roku 2025 zpřístupní recyklaci ve všech svých restauracích a přešla na šetrnější obalové materiály. O snižování plastů ve svých obalech se snaží i další řetězce jako jsou KFC či Starbucks.

Reklama

Doporučované