Článek
Na výstavě s názvem Vavříny s vůní benzínu je sedm automobilů ze sbírky NTM, další dva si muzeum vypůjčilo z mladoboleslavského Škoda muzea a zbývajících 15 exponátů pochází ze sbírek soukromých majitelů.
Připomenuty jsou v rámci výstavy také tři největší meziválečné automobilové závody v Československu. Závod do vrchu Zbraslav-Jíloviště, Velká cena na Masarykově okruhu a závod 1000 mil československých.
Návštěvníci se mohou seznámit i s dalšími automobilovými soutěžemi z 20. a 30. let minulého století a také s dálkovými automobilovými expedicemi.
Výstava věnovaná historii meziválečného automobilového sportu v Československu je největším letošním projektem muzea.
Na snímku Bugatti 35, jeden z nejslavnějších závodních automobilů s nepřeplňovaným dvoulitrovým osmiválcovým motorem. První prodaný kus zamířil do rodiny závodníků Čeňka a Elišky Junkových. Tento kus se stal konstrukčním základem nejen pro další závodní vozy Bugatti.
Automobil Wikov.
1928: Závodní automobil Bugatti 37A, který si na jaře 1928 koupil pražský průmyslník Miloš Bondy.
Detail vozu.
Bugatti.
Čtyřválcový blok se šestnáctiventilovou hlavou válců dvoulitrového motoru závodního vozu Walter typ 0 z roku 1924.
V dvacátých letech byla maximální rychlost omezena na 45km/h. Vyšším rychlostem bránily předpisy a stav silnic.
Na snímku malý francouzský automobil Sénéchal 7CV Super Sport 1924, který ale v té době byl schopen jet rychlostí 100km/h. V Praze na Žižkově ho prodával Ing. Balvín.
1927: Škoda Popular. Automobily Škoda v meziválečném období nejezdily rychlostní závody, uplatnily se ale v automobilových soutěžích.
1931: Vystavený závodní osmiválec Bugatti 51 si v srpnu 1931 koupil mladý Jiří Kristián Lobkowicz, tehdy výrazná naděje automobilového sportu.
1931: Automobil Z-14. Brněnská Zbrojovka se do historie automobilového sportu zapsala zejména svými vozy z přelomu 20.– 30. let.
1934: Automobil vyráběný v letech 1933–1936 firmou Československá zbrojovka s přezdívkou „silná čtyřka".
1934: Z-4.
1930/ 1933–1936 - Imperia SS. V září 1930 startoval tento závodní belgický automobil na Masarykově okruhu, závod pro poruchu nedokončil. Na dalším závodu se objevil až za pět let.
1935: Jawa 750 - sportovní automobil vyrobený v šesti exemplářích vyrobila v roce 1935 Zbrojovka.
Vozy byly postaveny pro III. ročník závodu 1000 mil československých, v němž ve své kategorii obsadily první tři místa.
1935: S vozem Škoda Rapid projel pražský fotograf a cestovatel Stanislav Škulina s manželkou Marií dvakrát celou Afriku.
1937: Britský SS100 Jaguar.
Výstava potrvá až do května příštího roku.