Hlavní obsah

Microsoft může koupit LinkedIn za 26 miliard dolarů, potvrdila Evropská komise

Microsoft koupí LinkedIn.

 

Reklama

Jde o největší investici v historii Microsoftu. Firma se zavázala, že ponechá konkurentům LinkedIn přístup do svých aplikací.

Článek

Softwarová společnost Microsoft v červnu oznámila, že za 26 miliard dolarů (655 miliard korun) koupí profesní sociální síť LinkedIn. Akvizici v úterý potvrdila Evropská komise. Microsoft nabídl Evropské komisi ústupky, které by měly mimo jiné zajistit konkurenci mezi profesními sítěmi nebo přístup těchto společností k programům Office.

„Dnešní rozhodnutí zajistí, že Evropané budou mít i nadále možnost volby mezi profesními sítěmi,“ uvedla evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová v tiskové zprávě Evropské komise. Akvizici LinkedIn společností Microsoft už schválily antimonopolní úřady v USA, Kanadě, Brazílii a jižní Africe.

Prezident Microsoftu Brad Smith ve svém blogu uvedl, že díky uzavření regulačního procesu se můžou obě firmy spojit a zaměřit se na širší otázky budoucnosti.

Microsoft slíbil ústupky konkurenci

Microsoft se zavázal, že ponechá konkurentům LinkedIn přístup do svých aplikací Office, jako jsou Outlook, Word, PowerPoint nebo Excel. Zajistí také výrobcům počítačů i uživatelům možnost odebrat aplikaci LinkedIn z operačního systému Windows. Firma se zavázala ústupky dodržovat po dobu pěti let.

Mezi největší kritiky akvizice patří softwarová společnost Salesforce, která se také ucházela o koupi LinkedIn. Její ředitel Marc Benioff se obává, že Microsoft zamezí třetím společnostem přístup k datům uživatelů sítě, čímž získá výhodu oproti konkurenci.

Akvizice sociální sítě LinkedIn, kterou používá více než 467 milionů uživatelů ve 200 zemích světa, je největší investicí v historii Microsoftu. Microsoft dosud nejvíce zaplatil za telekomunikační společnost Skype (8,5 miliardy dolarů) a mobilní divizi Nokie (7,2 miliardy dolarů). Nákupem sítě LinkedIn tak předčil i předloňskou akvizici aplikace WhatsApp další sociální sítí Facebook v hodnotě 19 miliard dolarů.

Reklama

Související témata:

Doporučované