Hlavní obsah

Microsoft začne prodávat hybrid mobilu a tabletu Surface Duo

Foto: Microsoft

Dva displeje, jeden přístroj od Microsoftu.

Reklama

Microsoft zase experimentuje s mobilními telefony. Jeho Surface Duo by měl na trh přijít 10. září s cenovkou 31 tisíc.

Článek

Softwarová společnost Microsoft se znovu pouští do zápasu, ve kterém zatím nikdy příliš nevynikala (mírně řečeno). Nyní by to měl změnit nový telefon běžící na operačním systému Android od konkurenčního Googlu (respektive Alphabetu). Ponese jméno Surface Duo.

Už samotná cenovka podle CNN hodně překvapí – chtít za telefon 1400 dolarů, tedy zhruba 31 tisíc korun, si nemůže dovolit kdekdo. Tuto sumu si pro své vlajkové lodě vyhradily společnosti Samsung či Apple, které mají v oboru i oborovém marketingu mnohem větší zkušenosti.

Jenže firma se sídlem v americkém Redmondu prodává svůj chystaný mobil jako něco, co úplně změní nazírání na přístroj skrývaný v kapsách každého zákazníka. Předně má dva displeje, což ve světě mobilní techniky není úplná novinka, ale rozhodně ani mainstream, a trochu připomíná neúspěšný model jihokorejské provenience Galaxy Fold, který stál 2000 dolarů.

Podle Microsoftu jde vlastně o skládací tablet – proto se slovu „mobil“ při propagaci důsledně vyhýbá. Pokud se totiž dvě obrazovky s rozměry 5,6 palce spojí, dají dohromady plochu o uhlopříčce 8,1 palce.

Jméno Surface Microsoft vyhradil pro své nejvýkonnější počítače a tablety, takže firma už názvem odkazuje k tomu, že chce hlavně lákat na kancelářsko-manažerské funkce nového tabletomobilu. Upraví pro něj softwarový balík Office, kamera zvládne videohovory v rozlišení 4K a i díky tomu práci z domova nebo odkudkoliv.

Rozpaky nad technikou

Jenže ani na první tablety Surface v Redmondu zrovna vřele nevzpomínají, CNN připomíná, že s nimi firma udělala místo do světa díru jen do svého účetnictví – musela kvůli projektu odepsat miliardu dolarů. Což je dost peněz za prakticky jediné zjištění, tedy že přístroj-obojetník na pomezí tabletu-notebooku může zaujmout dostatečný počet potenciálních klientů. Díky tomu Microsoft na Surface dál pracoval a dneska patří k úspěšně fungujícímu zboží.

Rozpaky však budí výbava chystaného kousku – jen jedna kamera v době, kdy výrobce závodí v počtu „očí“, může být handicap. Ale třeba chybějící NFC a s ním i možnost například platit v obchodě, už může potenciální kupce odradit. O chybějící 5G ani nemluvě.

Reklama

Doporučované