Hlavní obsah

Miliardová investice stvoří mediálního obra. Postaví se proti Netflixu

Foto: Pexels.com

Ilustrační foto.

Reklama

Americká AT&T zbrojí proti gigantům v oblasti streamování, jako jsou Netflix nebo Walt Disney. Společnost se spojí s firmou Discovery. Investice v hodnotě 43 miliard dolarů má být dokončena v polovině příštího roku.

Článek

Americká telekomunikační společnost AT&T spojí svou rozsáhlou mediální součást WarnerMedia s firmou Discovery. Vznikne tak samostatný mediální podnik, jenž bude schopen konkurovat i firmám Netflix a Walt Disney.

„Tato dohoda spojuje dva lídry v oblasti zábavy a staví novou společnost do pozice jedné z předních globálních platforem pro přímé streamování,“ řekl výkonný ředitel AT&T John Stankey.

AT&T podle dohody získá asi 43 miliard dolarů (901,5 miliardy Kč) ve formě hotovosti, dluhových cenných papírů a převzetí dluhu.

Akcionáři AT&T pak budou mít v nové firmě podíl 71 procent, akcionáři Discovery pak 29 procent. Dohoda by měla být dokončena do poloviny příštího roku. Schválit ji ale ještě musejí akcionáři Discovery a regulační orgány.

AT&T v roce 2018 koupila mediální konglomerát Time Warner. Akvizicí se snažila vytvořit mediální a telekomunikační gigant, který by kombinoval obsah a distribuci.

To se ukázalo jako nákladná strategie, protože firma se současně snažila rozšířit bezdrátové služby nové generace. Společnost se také kvůli svým ambicím výrazně zadlužila, uvedla agentura Reuters.

Dohoda přichází v době, kdy domácnosti stále více opouštějí kabelové a satelitní televize a kdy se naopak zvyšuje obliba streamovacích služeb, jako je právě Netflix.

Nová společnost bude schopna více investovat do původního obsahu pro streamovací služby. Bude vlastnit více než 100 mediálních značek, včetně filmového studia Warner Bros. a televizních stanic HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet.

Výnosy firmy by v roce 2023 měly činit zhruba 52 miliard dolarů a hrubý provozní zisk EBITDA 14 miliard dolarů.

Reklama

Doporučované