Hlavní obsah

Ministrovo „Madlenko“ jsem špatně nesla. Režisérka Švecová o unikátu v Národním divadle, nočních můrách a bouchání do stolu

Výzva s Magdalenou Švecovou.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

„Já jsem ráda, že je opera přežitá. Vnímám to totiž tak, že přežila,“ vysvětluje operní režisérka Magdalena Švecová.

Článek

Inscenování opery má různá specifika. „Přihodí se věci, které by se jinde nestaly. Třeba, že matku a syna hrají úplně stejně staří zpěváci,“ popisuje Magdalena Švecová, která režírovala nedávno premiérované 20. nastudování Figarovy svatby v Národním divadle. Stala se tak první ženou, která na přední scéně slavnou operu Wolfganga Amadea Mozarta nastudovala.

„Muži režiséři bývají autoritativnější. My máme víc empatie a soustředíme se na detaily. Taky umím třísknout do stolu, ale pak mě to začne mrzet,“ směje se původně vystudovaná houslistka a dcera uznávaného skladatele a dirigenta Jaroslava Krčky.

Pomohlo jí v kariéře, že pochází z hudební rodiny? Nebo na ni otcovi známí z branže často pohlížejí jako na tu malou Madlenku, kterou znali odmalička? Jak reagují operní hvězdy na vyšší nároky na herecké projevy? A dochází k velkým střetům mezi režiséry a dirigenty? I o tom v rozhovoru ve videu nahoře.

Reklama

Doporučované