Hlavní obsah

Místo luxusních potahů šijí „prymulovky“. Lidi plzeňská firma udržela

Foto: Dargo

Některé varianty jejich roušek si získaly přezdívku „prymulovky“. V podobné totiž několikrát vystupoval na veřejnosti epidemiolog Roman Prymula.

Reklama

Donedávna vyráběla firma Dagro z Plzně kožené doplňky do luxusních vozů Audi, BMW nebo Porsche. V době epidemie přešla na šití roušek.

Článek

Nejprve ústenky chyběly vlastním zaměstnancům, později je ale začali vyrábět ve velkém. Tisíce roušek tak každý týden míří do Česka i zahraničí, především do Německa, Belgie a Francie.

„Náznaky situace jsme pociťovali již koncem roku, jak se vyvíjela situace v Číně. Ale obchodně to na nás dopadlo až v průběhu března,“ popsal pro Seznam Zprávy David Hop, obchodní a projektový ředitel firmy Dagro. Během dvou týdnů tak dostali téměř od všech zákazníků, ale i dodavatelů, zprávu, že přerušují provoz.

Firma se zaměřuje na díly, které nelze vyrobit velkosériovými stroji. Nejen v automobilovém průmyslu, ale také v letecké přepravě. V minulosti například pro British Airways repasovali sedačky. To všechno se v Evropě zastavilo.

Dagro Plzeň

Vzniklo v roce 1993 jako dceřiná firma stejnojmenné německé společnosti.

Po změnách a osamostatnění v roce 2009 má tři české majitele.

Zaměřuje se na složité interiérové díly automobilů, které nelze čalounit strojně, ale pouze ručně.

Mezi její klienty patří Audi, BMW, Porsche, Mercedes-Benz nebo Volvo.

Má 160 zaměstnanců s ročním obratem 250 milionů korun.

Roušky se tak z původní výpomoci například pro nemocnice staly dočasně novým produktem ve výrobě.

„Byla to cesta, jak si udržet zaměstnance, kteří by nám teď, když se automotive postupně oživuje, chyběli,“ popisuje David Hop z firmy Dagro. „Samozřejmě nebylo možné všechny zaměstnance přesunout k šicím strojům, takže pro zbylé zaměstnance jsme využili program Antivirus.“

„Prymulovky“

Některé varianty jejich roušek si získaly přezdívku „prymulovky“. A to proto, že v podobné žlutočerné kombinaci několikrát vystupoval na veřejnosti epidemiolog a náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula.

Podle obchodního ředitele plzeňské firmy si však v barevnosti látek nemohli příliš vybírat a čekat kvůli tomu několik týdnů. Kritériem byl pro ně certifikát zdravotní nezávadnosti.

„Naše odběry látek jsou v řádech desítek kilometrů. Barevnost s rouškou pana Prymuly je tedy čistě náhodná. Pokud ji tedy nemá pan Prymula od někoho z našich odběratelů,“ říká Hop.

Firma se v tomto týdnu opět vrací k automobilům, první větší zakázku poslalo Volvo.

Balení „prymulovek“ připravené k expedici.

Reklama

Doporučované